PDA

Vis full versjon : Adapter for R-bremser



Karl
17/03/10, 13:40
Er det noen som har et tips for hvor man kan skaffe adapter for å bruke s60r/v70r-bremser på volvo 240, foran/bak? Har mulighet for å lage selv om det er noen som har en nøyaktig tegning av adapterene. Svar mottas med takk.

gaupe
18/03/10, 09:44
7/9-serie adapter er det mange som lagar, billig også, er litt mindre av 240 adapter. Men det er vel andre alternativ som er litt meir praktisk.


Adapter til Wilwood bremser her:
http://www.avalancheperformance.com/products/new_items.html

Var ein tråd på turbobricks også om BBK

Samt at SHS performance har sitt kit:
http://www.shsperformance.no/index.php/article/articleview/77/1/4

Karl
18/03/10, 18:52
Tenkte mer på den typen som er først her ; http://www.davebarton.com/volvo240bigbrakes.html som SVR laget. Det står på siden at RSI selger adaptere men jeg har ikke kontaktet dem for å sjekke. Tenkte å undersøke om noen visste om noen som solgte noen her hjemme. Det kan se ut som om jeg får tak i tegning på noen fra et forummedlem nå så da kan jeg lage noen selv.

gaupe
18/03/10, 22:10
Problemet med r-bremsene, er at dei tek så stor plass. Er stort sett berre compomotive som har plass nok. Tenkte å sjå litt på andre, er greitt å få på 16 toms felg også.

jonass
18/03/10, 22:18
En annen ting med r-bremsene er jo prisen og.
Får mange andre fine kalippere for en mye mindre penge.

Kodja
18/03/10, 23:20
mitsubishi evo 7 tror jeg det var hadde samme bremsene som R hadde... altså brembo. ligger til litt mer hyggelige priser på ebay. samt det står da Brembo på kaliptern istede for grå med R logon... både +\"-" med den detaljen da :)

Soulair
18/03/10, 23:32
Er det noen som har et tips for hvor man kan skaffe adapter for å bruke s60r/v70r-bremser på volvo 240, foran/bak? Har mulighet for å lage selv om det er noen som har en nøyaktig tegning av adapterene. Svar mottas med takk.

Er litt over et år siden nå, men jeg sendte noen spørsmål til RSI ang. dette. Har flettet mailene sammen og forenklet det slik:rolleyes:;


1. Is it true that you sell them?
Yes we do sell them

2. Are there any Tüv-documentation (or similar) on these?
We do not currently have any Tuv documentation.

3. What do they cost?
They are $150usd

4. Do you ship to Norway, Europe?
We do ship to Norway regularly.


Jonathan

GMV
19/03/10, 10:01
Problemet med r-bremsene, er at dei tek så stor plass. Er stort sett berre compomotive som har plass nok. Tenkte å sjå litt på andre, er greitt å få på 16 toms felg også.

Sjeldent å få på 16 toms felg på 330mm bremser. Til det så er det stort sett motorsport felger som går. Problemet med R bremsene er skivene som har veldig lite offset og kalipperne som er breie. Mange som bytter til BMW skiver med mer offset, da går de fleste 17" felger på. Jeg kjøpte meg R adaptere av en kar som lagde de i sverige. Husker ikke hvem det var i farta men.:rolleyes:

gaupe
19/03/10, 10:21
Sjeldent å få på 16 toms felg på 330mm bremser. Til det så er det stort sett motorsport felger som går. Problemet med R bremsene er skivene som har veldig lite offset og kalipperne som er breie. Mange som bytter til BMW skiver med mer offset, da går de fleste 17" felger på. Jeg kjøpte meg R adaptere av en kar som lagde de i sverige. Husker ikke hvem det var i farta men.:rolleyes:

Nei, tenkte ikkje å gå så stort som 330 mm, er jo eigentleg begrensa kva som trengs av ein bil som ikkje skal gå på bane heile tida.

Men det er ein del kalipper som passar bedre enn S60R kalippera, Porsche 993 TT bremsene har jo radiell montering, og det er ein del andre kalipper på marknaden som er veldig mykje slankare enn desse igjen.

Karl
19/03/10, 12:10
Adapterne er for en kjenning i USA. Amerikanerne liker jo å "go big";)

Jeg trenger ikke noe svære greier på bruksbilen. På banebilen, (740), byttet vi ut de originale Brembo-skivene med noen i et annet fabrikat men med samme diameter. Byttet til Greenstuff-klosser i de originale kalipperne med det samme. Kjører lange pass på bane uten problemer med at bremsene forsvinner eller at skivene slår seg. Det hele kostet rundt 3000kr.

GMV
20/03/10, 09:20
Nei, tenkte ikkje å gå så stort som 330 mm, er jo eigentleg begrensa kva som trengs av ein bil som ikkje skal gå på bane heile tida.

Men det er ein del kalipper som passar bedre enn S60R kalippera, Porsche 993 TT bremsene har jo radiell montering, og det er ein del andre kalipper på marknaden som er veldig mykje slankare enn desse igjen.

Fordelen med å bruke R kalippere er at de sitter på en normal hverdagsbil. Mange av disse race kalipperne mangler støvmansjetter, og er lagd av materialer som ikke er så veldig korrosjonsbestandig. Trenger igrunn ikke så store bremser på en bruksbil nei, er enig der. R bremsene er jo plukket rett av hylla hos Brembo, men som du nevnte det finnes flere alternativer.
Trådstarter spurte jo om adapter til nettopp R-bremser. Tror jeg kjøpte av han her karen.t5rr (http://www.garaget.org/?car=18948) Mener han lager/lagde og solgte flere sett. Tror jeg betalte rundt 1600,- med frakt for komplett sett i 10 og 20mm alu.

Soulair
20/03/10, 10:49
Når vi først er inne på større bremser.. Finnes det compomotivfelger som passer med S-60R-bremsene, uten bruk av spacer evt kun med originale spacere?

GMV
21/03/10, 12:31
Når vi først er inne på større bremser.. Finnes det compomotivfelger som passer med S-60R-bremsene, uten bruk av spacer evt kun med originale spacere?

Ja, compomotive Mo serien passer.

Karl
15/04/10, 07:08
Fikk aldri tegningen av adapterne så jeg må bare spørre igjen. Er det noen som har målsatt tegning av adapter foran og bak som de kan sende meg på mail? Skulle hatt dem så fort som mulig.

turb00le
15/04/10, 08:03
Pedersen har på hylla...
Hadde jeg hatt en adapter å måle kunne du fått en ferdig tegning med mål.
Tror også at magic man lager.

microplex
15/04/10, 09:06
har liggenes på hylla jeg også, som jeg ikke bruker....

Send en PM hvs du er int....

ChrML
15/04/10, 15:46
Problemet med r-bremsene, er at dei tek så stor plass. Er stort sett berre compomotive som har plass nok. Tenkte å sjå litt på andre, er greitt å få på 16 toms felg også.
Mente TBO nevnte at et annet problem med S60R bremser er at de er tunge (eller var det de som var ganske lette?). Mtp uavfjøret vekt. Ikke at det er så viktig hvis man ikke bygget er veldig fokusert på veigrep/hjuloppheng men.

turb00le
15/04/10, 15:49
Mente TBO nevnte at et annet problem med S60R bremser er at de er tunge (eller var det de som var ganske lette?). Mtp uavfjøret vekt. Ikke at det er så viktig hvis man ikke bygget er veldig fokusert på veigrep/hjuloppheng men.

Delte skiver med alu senter ftw...

gaupe
15/04/10, 16:23
Mente TBO nevnte at et annet problem med S60R bremser er at de er tunge (eller var det de som var ganske lette?). Mtp uavfjøret vekt. Ikke at det er så viktig hvis man ikke bygget er veldig fokusert på veigrep/hjuloppheng men.

Burde vere relativt lette, xc90-skivene er tunge. Kan ta å vege mine, no når eg skal bytte.

ChrML
15/04/10, 16:33
Burde vere relativt lette, xc90-skivene er tunge. Kan ta å vege mine, no når eg skal bytte.
Ah, kan hende det var det han sa. At S60 bremsene er gode og lette, mens XC90 bremsene er tunge.

GMV
16/04/10, 16:22
Er ikke akkurat lette R skivene nei..... Veier sikkert 30-40 kg 4stk.

Klevengen
16/04/10, 17:02
noen som har adapter på hylla si til meg da ? :D

R-242tic
17/04/10, 13:37
jeg har adaptere liggende. send pm.

volvo240v8
17/04/10, 14:13
Magic man i sarpsborg lager :) han tok vel 1000 kr framme når han lagde for meg :) det er noen år siden nå men han har tegninger og lager :)