PDA

Vis full versjon : 1989 240GL Tar inn MYE vann!



Mr. Myhre
19/09/11, 09:27
Hei!

Bilen min stod stille i regnvær i hele helgen, og når eg skulle på jobb tildligere idag så var det noe helt enormt med vann på gulvet.
Bilen er rimelig nyinnkjøpt, så dette kan mye mulig ha vært et problem for forrige eiger også.. Ikkje at han fortalte meg det men.

Tømte plastmatta for vann, og under der var det enda mer vann, det lå ca 2cm over teppet på førersiden fremme.

Hvor er første stedet eg burde sjekke etter lekkasje? Så at det drøyp vann fra dashbordet, sånn ca der hvor spaken til og åpne panseret er.

Revell
19/09/11, 09:34
Hei!

Bilen min stod stille i regnvær i hele helgen, og når eg skulle på jobb tildligere idag så var det noe helt enormt med vann på gulvet.
Bilen er rimelig nyinnkjøpt, så dette kan mye mulig ha vært et problem for forrige eiger også.. Ikkje at han fortalte meg det men.

Tømte plastmatta for vann, og under der var det enda mer vann, det lå ca 2cm over teppet på førersiden fremme.

Hvor er første stedet eg burde sjekke etter lekkasje? Så at det drøyp vann fra dashbordet, sånn ca der hvor spaken til og åpne panseret er.Sikkert rundt vinduet veldig vanlig att det er rust under lista eller mangel på lim der. Hvis ikke så renner det ned luftrillene forran eller inn ifra torpedoveggen;)

Cpt Tuttle
19/09/11, 14:36
Har du taklucka?

Mr. Myhre
19/09/11, 14:49
Sikkert rundt vinduet veldig vanlig att det er rust under lista eller mangel på lim der. Hvis ikke så renner det ned luftrillene forran eller inn ifra torpedoveggen;)

Ja var det eg også tenkte i førsteomgang, men lurte på om det var noen andre steder eg burde sjekke i samme slengen :p


Har du taklucka?

Nei, har ikkje det.

SirKim
19/09/11, 14:59
første pri å sjekke på disse bilene er takluka, men siden du ikke har det, å bilen har stått stille mens den har tatt inn vann er jeg ganske sikker på at det er frontruta de som lekker :) På GLE`n jeg hadde tok den inn vann via frontruta. Hos meg var det på passasjersia helt oppe som var problemet. Litt rutelim å den var dønn :)

Mr. Myhre
19/09/11, 15:15
første pri å sjekke på disse bilene er takluka, men siden du ikke har det, å bilen har stått stille mens den har tatt inn vann er jeg ganske sikker på at det er frontruta de som lekker :) På GLE`n jeg hadde tok den inn vann via frontruta. Hos meg var det på passasjersia helt oppe som var problemet. Litt rutelim å den var dønn :)

Så eg får prøve å rive av lista og bare legge på et lag med lim og se om det hjelper? :rolleyes:

SirKim
19/09/11, 15:22
Riv av listene, få en kompis til å stå med en hageslange å spyle på vinduet mens du sitter inni å ser etter vann :)

larsverm
19/09/11, 17:11
Er det dermed sjanse for at en kan bli kvitt eventuell lekkasje ved å få utført frontrutebytte på profesjonelt vis...?

Øyvind G
19/09/11, 17:17
Det letteste når det gjelder sånne lekkasjer er å få en til å spyle med høytrykk/brannslange/hageslange på div steder som det kan være lekkasje samtidig som en annen ligger/sitter inne i bile og ser hvor det lekker.

Ser SirKim sier det samme over her.

Det er nok lettere enn å spørre noen her hvor bilen din tar inn vann ;)

Mr. Myhre
19/09/11, 21:01
Det letteste når det gjelder sånne lekkasjer er å få en til å spyle med høytrykk/brannslange/hageslange på div steder som det kan være lekkasje samtidig som en annen ligger/sitter inne i bile og ser hvor det lekker.

Ser SirKim sier det samme over her.

Det er nok lettere enn å spørre noen her hvor bilen din tar inn vann ;)

Ja får gjøre det :p Spurte vel egentligi ikkje om noen viste hvor den tar inn vann, men om noen hadde forslag til hvor eg burde lete, var det eg mente ihvertfall :rolleyes:

Øyvind G
19/09/11, 21:58
Skjønner. Drt var ikke vondt ment.

SirKim
21/09/11, 01:56
Er det dermed sjanse for at en kan bli kvitt eventuell lekkasje ved å få utført frontrutebytte på profesjonelt vis...?

Ikke alltid. Min far hadde 240n inne til rutebytte på riis bilglass.. Dem ødela festene til lista på innsia, så det lima dem bare kjapt sammen, å ruta lakk som en sil i ene hjørnet. Men sånn egentlig, så skal det bli bra når noen profesjonelle gjør det. Misstenker at det er en lærling som tok bilen til min far. Utrolig dårlig arbeid...

Sunnfjord
21/09/11, 15:10
Sidan det lek i store mengder kan det vere planlagd drenering av falsen som ikkje er godt laga til. I kvart nedre hjørne er det eit 4mm stort rundt hol som skal hindre at vatn vert ståande i falsen bak lista.
Under holet er det lite som held vatn :(
Trur det er meininga at vatnet skal styrast av karosserikittstrengane på støtteplatene rundt dørhengselfesta og renne ned i kanalen.
Det fungerar dårleg på mine bilar.
Kronglete å sjå det men med lys og inspeksjonsspegel kan du sjå holet frå innsida av bilen ovafor toppen på ytre panelplata.
Lek godt på både min 245 -88 og 164 -71.
Ser føre meg å lime ein slange med tilskoren ende fast oppunder der og med andre enden ut dreneringsholet for takluka.
Det vert vinterarbeid.
Har sett at på bilar der dette er tetta rustar falsen sund.
På bilar etter 1980 (?) der lista ikkje lenger er heilblank trur eg det er greiare å berre fylle falsen med gurba då denne ikkje er festa nede i falsen.

Håpar dette løyser problemet for min del og gjerne andre òg.