PDA

Vis full versjon : TCV fra IPD verdt penga? Hvordan funker den?



PyrionZ
18/09/11, 23:43
Har kikka litt på IPD sin TCV da jeg har hørt mye bra om den.
Men, hva gjør den egentlig? Den erstatter den originale ventilen, og gir meg jevnere og mer riktig ladetrykk? Ihvertfall sånn jeg har forstått det.

Folk sier bilen blir sprekere og bedre, stemmer dette?

mrstfu
19/09/11, 00:50
Det er en turbotrykkskontroller, såvidt jeg vet, så du har jo mulighet til å justere ladetrykket selv. Gir nok ikke jevnere og mer riktig ladetrykk enn en fungerene ventil, men om det er noe galt, vil jo den erstatte funksjonen, og bedre ytelsene ja. Gir deg og mulighet til å justere OPP ladetrykket, så mer effekt kommer jo fort da:D

PS: Mulig jeg har fått litt fakta feil, så rett meg om jeg tar feil:D

PyrionZ
20/09/11, 02:45
Takker for svar. Men er disse da stilt til originalt trykk, eller må jeg fikse meg trykkmåler så jeg får sjekka dette etter montering?

Litt stusselig å plutselig ha skyhøyt trykk på en godt brukt motor.

gaupe
20/09/11, 05:53
Denne ventilen er kraftigste dimensjonert enn den orginale, og vil gi eit meir stabilt ladetrykk utan dei variasjonane som ein orginal gjere. Slik som den orginale, er denne styrt av motorstyringa.

hgnubel
20/09/11, 07:05
Var det ikke Per Turbo som hadde litt blandet erfaring med denne?

gaupe
20/09/11, 07:38
Var det ikke Per Turbo som hadde litt blandet erfaring med denne?

Kan stemme det. Det ser ut som den ventilen som står på V70N/S60R er ganske mykje grovare, enn den som er på andre turbo-bilar. Veg ganske mykje meir.

V70wangen
21/09/11, 10:33
Kan stemme det. Det ser ut som den ventilen som står på V70N/S60R er ganske mykje grovare, enn den som er på andre turbo-bilar. Veg ganske mykje meir.

Vet du om ventilen fra V70N/S60R er mulig og benytte på en 98 V70 AWD(min altså) for jeg sliter som nevnt over i tråden her med at ladetrykket er litt ustabilt selv om jeg kjøpte ny originalventil nå nylig?

gswede
21/09/11, 10:41
Jeg har`n både på V50 og 850, eneste forskjell mellom modellene hos IPD er monteringbraketten. Du får ikke høyere ladetrykk med denne.

Morgis
21/09/11, 10:55
Vet du om ventilen fra V70N/S60R er mulig og benytte på en 98 V70 AWD(min altså) for jeg sliter som nevnt over i tråden her med at ladetrykket er litt ustabilt selv om jeg kjøpte ny originalventil nå nylig?

høres mer ut som vakumlekkasje eller feiljustert grunntrykk på WG..
Om du ikke har 1,3+bar, så holder den originale kjempefint.

V70wangen
21/09/11, 11:03
høres mer ut som vakumlekkasje eller feiljustert grunntrykk på WG..
Om du ikke har 1,3+bar, så holder den originale kjempefint.

Hm... da må jeg nok i garasjen og forske litt for jeg kjører ikke på mer enn 1,2.
Alle slangene som har med turboen og ventilen og gjøre ble byttet i sommer, vet du om det er noen flere rundtomkring som kan skape dette problemet?

gaupe
21/09/11, 14:02
Vet du om ventilen fra V70N/S60R er mulig og benytte på en 98 V70 AWD(min altså) for jeg sliter som nevnt over i tråden her med at ladetrykket er litt ustabilt selv om jeg kjøpte ny originalventil nå nylig?

Du kan benytte den, men den har ein annan brakett for innfesting.