PDA

Vis full versjon : Fjerning av partikkelfiltel (dpf)



svelstad
18/09/11, 21:03
noen som har fjernet dpf eller har noen erfaringer med dette? hvem oppgraderer software og lignende? Blir det noe trøbbel med biltilsyn (avgifter m.m?) har en 08 v70 2,4d (d5244t5), med mye trøbbel med partikkelfilteret. har vert ut og inn på verksted for utbrenning, men det går ikke lenge før feilmeldinga er der igjen. (sotfilter fullt......) bilen bruker noe j.... med diesel å går som en dass.. begynner å gå lei... håper på svar :)

svelstad
19/09/11, 21:03
ingen som har noen erfaringer, hørt om eller har tips??

todleif
20/09/11, 12:30
Kva er km stand?
Blir bilen brukt til småkøyring?
Filteret varer vel ikkje evigt og skal vel byttes. Veit du km stand for dette?

Er vel negativt ved salg av bilen at partikkelfilteret er tatt bort

svelstad
20/09/11, 20:37
den har passert 200 nå, småkjøring blir det jo selvsagt noe av men kjører lengere turer innimellom. På V70 skal det i utgangspunktet ikke byttes dpf, men på V50 skiftes det etter 120000.. (info fra billia). ja det kan nok bli negativt ved salg, men slik den oppfører seg for tiden er ikke det det første jeg bekymrer meg for. betaler gledlig noen hundre ekstra i årsavg for å slippe dpf.:)

CID
20/09/11, 21:19
Å fjerne dpf ser jeg for meg bare blir mer tøys og problemer av. Må bla lage en løsning som lurer sensorene slik at ECM fremdeles tror at dpf er der, ellers er du like langt.
Har det vært prøvd med nytt partikkelfilter?

svelstad
20/09/11, 21:25
nei har ikke prøvd det enda, er ikke det veldi dyrt? man får kjøpt software for fjernig av dpf, men ikke i norge. er litt skeptisk på sånn selv, så lurer på om noen i dette langstrakte land har prøvd noe lignende.

Stig-Arne
21/09/11, 09:25
Du kan jo prøve å sjekke med opphuggere om du får tak i brukt DPF filter med langt lavere km. stand.
Nytt koster vel rundt 10 000 regner jeg med.