PDA

Vis full versjon : Hvordan få av vinge som er limt med tec7

JørnM_940
18/09/11, 14:24
Skal ha av 850R-vingen som står på 940n, og den er limt med tec7 der den går ned på midten. Skal ha den av, lakkere tuppen på nytt og sette den på igjen. Hvordan bør jeg gå frem? Fiskesnøre? Varme?

hobbymekk
18/09/11, 19:05
fiskesnøre og varme :)

JørnM_940
18/09/11, 19:07
fiskesnøre og varme :)
Tenkte å prøve det ja:) Faen var uheldig med poleringsmaskina i dag:(

hobbymekk
21/09/11, 10:23
ka skjedde da? :o

JørnM_940
21/09/11, 14:02
ka skjedde da? :o
Polerte vingen med en sånn "sau" på maskina, så kom jeg litt for langt bak med den. Vingen går jo opp på tuppen, så traff kanten på skiva tuppen av vingen, skulle ingenting til:(

Heldigvis har jeg lakk stående, og har endel småtterier som skal lakkeres med det samme.

todleif
21/09/11, 16:33
So du polerte med ullpad. Ullpad er den grovaste paden du får til maskin. Her må du være veldig forsiktig! Eg har aldri brukt ullpad. Har aldri hatt bruk for det.
Er bedre å gå over fleire ganger og eventuelt la dei djupe ripene være att. (særligt når ein er litt uerfaren)

JørnM_940
21/09/11, 16:36
So du polerte med ullpad. Ullpad er den grovaste paden du får til maskin. Her må du være veldig forsiktig! Eg har aldri brukt ullpad. Har aldri hatt bruk for det.
Er bedre å gå over fleire ganger og eventuelt la dei djupe ripene være att. (særligt når ein er litt uerfaren)
Lærte at den skulle brukes når man driver med polering.. Hva bruker du?

Øyvind G
21/09/11, 16:41
Ull pad er grovest, men det er også lurt og bruke ull på lakkert plast da ull utvikler mindre varme enn en skumpad. Så på en måte så har du gjort riktig.

Pass på varmen når du polerer lakkert plast. blir det for varmt, så slepper lakken fort (Det har du jo merket).

Ull lager også mye spor pga det er så grovt, så du må gå over med mildere combo etter du har brukt cutting compound og ull.

todleif
21/09/11, 22:00
Eg bruker ein mindre grov pad. er vel skum disse er laget i. Eg finner ut kva slags kombinasjon som fungerer på lakken. Bruker denne på plasten og. Køyrer forsiktig pga av varmen. Som sagt so er det bedre å ta for lite og køyre fleire ganger på same område, enn å bruke ullpad og å gå igjennom lakken.