PDA

Vis full versjon : volvo s60 2.0 Lambda feil ecm 2810



vdo
18/09/11, 08:19
Hei

Jeg har hatt feilkode ECM 2810 en stund nå, og byttet lambda igår, slettet alle feilkoder, etter et par start av bilen kom motorlampe og feilkode tilbake.

ECM-2810; Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating; Signal too low
er det som jeg finner av feil.

Bilen gikk mye bedre med ny lambda, før var den fin og frisk når bilen var kald, men slapp og bensintørst når den ble varm.

Noen som har vært borti lignende?

Stian

aarnes
18/09/11, 09:53
Original eller uoriginal lamdba?

vdo
18/09/11, 09:57
Orginal Bosch

_tormod_
18/09/11, 12:18
Har du tatt sikring 6 og 23 i motorrommet ei stund også? Må ofte ta disse for å få nullstilt adapsjon helt

vdo
18/09/11, 14:15
dududuuu det skal jeg prøve :) svar kommer senere om det hjelper

vdo
18/09/11, 18:32
Da har jeg prøvd det, og ingen motorlampe før jeg startet motoren for tredje gang og da kom den tilbake. Er det noen andre komponenter som kan fremprovosere denne feilkoden?

_tormod_
18/09/11, 19:53
Luftmassemåler. Kan jo også være bakre lambdasonden da, men sjeldent. Får du fortsatt opp kun den ene feilen?

vdo
18/09/11, 21:37
Får opp noen andre feil, men det er ingen på LMM, og som sagt så hjalp det veldig mye og bytte til ny sonde. De andre feilene somjeg får opp sånn rett ut ifra hue er noe om low signal lock backdoor osv, og noe om at det er dårlig forbindelse mellom noen av modulene. Skal komme med lista så fort som mulig :)

Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. står det jo også i feilkoden, ellers ville jeg vell fått opp en for den bakre?

_tormod_
19/09/11, 07:20
Skal egentlig få feilkode på den bakre og, men hender de setter feil på den fremre selv om det er den bakre som er gåen og omvendt...
Er sjeldent noe annet enn fremre/bakre lambdasonde og evnt luftmassemåler som blir dratt med på denne feilkoden.

gromførti
19/09/11, 18:46
ville rensa spjeldet eller prøvd fra en annen bil. kan få den feilkoden om den er gåen.

vdo
20/09/11, 18:58
Her er de følgende feilkodene som jeg får:
CCM-001F Air quality sensor. Signal too high
CCM-001F Blower fan motor. Signal too high
CCM-0003 Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Faulty signal
CCM-0003 Evaporator temperature sensor. Signal too low
DDM-0049 Control module. Internal fault
DDM-0049 Control unit. Internal fault
CEM-1A59 Communication with the audio module (AUM). Signal missing
CEM-6A01 Rear left door unlocked. Signal too high. Intermittent fault
CEM-6A01 Rear left door unlocked. Signal too high. Permanent fault
CEM-6A02 Rear right door unlocked. Signal too high. Intermittent fault
CEM-6A02 Rear right door unlocked. Signal too high. Permanent fault
og som sagt ECM-2810 men så en annen beskrivelse av feilen nå også:
ECM-2810 Fuel level. Level too low :S

Jeg skal se om jeg ikke får tak i noe elektronikrens, så skal jeg rense skikkelig i kontakta, noen som vet om det er mulig og ta løs denne ledningen på en enkel måte?

Takker for alle svar!

Stian

aarnes
21/09/11, 07:28
Her er de følgende feilkodene som jeg får:
CCM-001F Air quality sensor. Signal too high
CCM-001F Blower fan motor. Signal too high
CCM-0003 Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Faulty signal
CCM-0003 Evaporator temperature sensor. Signal too low
DDM-0049 Control module. Internal fault
DDM-0049 Control unit. Internal fault
CEM-1A59 Communication with the audio module (AUM). Signal missing
CEM-6A01 Rear left door unlocked. Signal too high. Intermittent fault
CEM-6A01 Rear left door unlocked. Signal too high. Permanent fault
CEM-6A02 Rear right door unlocked. Signal too high. Intermittent fault
CEM-6A02 Rear right door unlocked. Signal too high. Permanent fault


og som sagt ECM-2810 men så en annen beskrivelse av feilen nå også:
ECM-2810 Fuel level. Level too low :S

Denne derimot høres feks ut som en pumpe eller måler som er defekt.
har du VIDA?

Jeg skal se om jeg ikke får tak i noe elektronikrens, så skal jeg rense skikkelig i kontakta, noen som vet om det er mulig og ta løs denne ledningen på en enkel måte?

Takker for alle svar!

Stian

alle feilkodene over er relatert til andre ting, ser ut som du har koblet av DDM eller PDM (knappemodulene i dørene foran)
Samt har feil på sensor for klima.

ECM-2810 Fuel level. Level too low :S

Denne derimot høres feks ut som en pumpe eller måler som er defekt.
har du VIDA?


ville rensa spjeldet eller prøvd fra en annen bil. kan få den feilkoden om den er gåen.

Bilen må ha software om du setter inn et annet gasspjeld (ETM) så den vil ikke gå at all om du bare plugger inn et fra en annen bil.

vdo
21/09/11, 20:06
Har VIDA, dog ikke koblet opp mot bilen, har det bare innstalert. Dog har en Bsr feilkode leser.

List of search result for: ecm 2810
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), bank 1, heating. Faulty signal
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), bank 1, heating. Signal missing
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), bank 1, heating. Signal too high
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), bank 1, heating. Signal too low
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Faulty signal. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Faulty signal. Permanent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Signal missing. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Signal missing. Permanent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Signal too high. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Signal too high. Permanent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Signal too low. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating Signal too low. Permanent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Faulty signal. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Faulty signal. Permanent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Signal missing. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Signal missing. Permanent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Signal too high. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Signal too high. Permanent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Signal too low. Intermittent fault
ECM-2810 Front heated oxygen sensor (HO2S), preheating. Signal too low. Permanent fault
ECM-2810 Fuel level. Level too low

Det var det jeg tenke påat var litt merkelig, at fuel level low skulle komme på den feilkoden iog med at resten har noe med lambdavarminga og gjøre

aarnes
23/09/11, 10:46
Vet ikke hvor du har hentet infoen din fra, men dette har jeg hentet fra VIDA, og det er kun lambdasonde som er relatert til ECM-2810

ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. Felaktig signal. Intermittent fel, B5204T5
ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. Felaktig signal. Permanent fel, B5204T5
ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. För hög signal. Intermittent fel, B5204T5
ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. För hög signal. Permanent fel, B5204T5
ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. För låg signal. Intermittent fel, B5204T5
ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. För låg signal. Permanent fel, B5204T5
ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. Signal saknas. Intermittent fel, B5204T5
ECM-2810 Främre lambdasond, bank 1 värmning. Signal saknas. Permanent fel, B5204T5

Siden du ikke har eksakt feilkode kan jeg desverre ikke hjelpe deg med hva som kan være feil.
Om du får lest ut feilkoder med VIDA så kan jeg sende deg alt som omhandler feilkoden.

Men kort oppsummert: du har problemer med fremre lambda. ingenting annet.

Edit: leste første post nå, og hvis den feilkoden stemmer så kan du lese på dette..
Virker som lambdaen din ikke er i orden, eller du har fått brudd på noen ledninger.
Kjøpte du den hos Volvo? Jeg har erfart at kun originale sonder fungerer på disse bilene

http://raggaren.se/div/ECM-2810.pdf

vdo
23/09/11, 14:57
http://www.ppc-diagnostic.com/ det er der jeg har henta kodene.

Sonden er kjøpt på mekonomen, så den kom i orginal bosch eske med segl og hele pakka.
Jeg skal se om jeg ikke klarer og få rensa inni kontakta, og se om det ikke hjelper, om mulig måle litt inni der

vdo
24/09/11, 15:42
Da har jeg prøvd så godt jeg kunne og rense, og det ser ut som at det funka :) Målte 0,5-12-2v på kabelen, så jeg tror det var det som var feilen. dårlig forbindelse:)

Hjertelig takk for alle svar! Skal bruke bilen litt, også se om det forblir sånn også

Stian

vdo
26/02/12, 21:11
Da har jeg kjørt en stund,og det hjalp ikke med rensing, satte bort bilen, og der hadde de samma bilen inne med akkuratt samme symptomene, de byttet lmm, detfunket, også gjorde de det samme på min. Bilen går som en drøm:)

Vatnehol
26/02/12, 23:03
skulle akkurat til å si det, lmm og lamda går i hand som hanske.