PDA

Vis full versjon : Vibrasjon venstre frontlykt V70II



THolandsli
17/09/11, 21:03
Har en vibrasjon i venstre frontlykt på min 2012 V70. Merker ikke noe til det når jeg kjører, men er irriterende å se at lyset vibrerer når bilen står på tomgang. Gjelder bare venstre lykt. Flere som har vært borti dette? Finnes det noen fiks på det?

Christian
17/09/11, 21:19
Garanti! :D

THolandsli
17/09/11, 21:30
Helt klart, men syns huske det var sånn på demobilen og. :S

locked
18/09/11, 10:31
Skulle nok hatt 5cyl motor sånn at bilen ikkje vibrera så mykje! ;)

boman
18/09/11, 10:34
Var det sånn før du skrudde ut lykta (eller er det bare to spaker du drar opp så er lykta til å ta ut)?

shift850
18/09/11, 10:51
Slik er min XC70 my11 også. En eller begge lyktene vibrer på tomgang.
Ikke plagsomt, men irriterende på ny bil.
Tenkte å ta det samtidig med første service'n.

THolandsli
18/09/11, 13:05
Lykta er fester med to spaker som dras ut ja. Vurker som en kompakt og fin løsning.
Syns huske jeg la merke til samme vibrasjon på demobilen jeg prøvde før jeg handla.

Petter
18/09/11, 13:07
Det er på alle biler. Desverre. Spes på automatbiler når den står rolig i D.

SagaPer
18/09/11, 18:17
Ingen tegn til vibrasjon i lyktene på min XC70 D5 Summum 2009 hverken i Park eller Drive (stillestående bil).

Petter
18/09/11, 18:19
Sett nærme på en vegg?

Jeg har egentlig oftest sett det på 05-07 v70. Ikke så ofte på v70II

SagaPer
19/09/11, 21:09
Sjekket på nytt om hovedlyktene vibrerer. Avstand til garasjevegg: 0,5 meter. Ingen vibrasjoner hverken i Park eller Drive. Slik er det med min bil...

THolandsli
04/12/11, 16:46
Først klaga jeg på det hos forhandleren hvor jeg kjøpte bilen, men de mente det skulle være sånn. Så fikk jeg Kverneland Bil i Trondheim til å se på det når jeg var innom der og konkluderte med at dette var en egenskap ikke en feil. Når jeg senere snakket med forhandleren hvor jeg kjøpte bilen så hadde de ombestemt seg og hadde bestilt ny lykt til meg. Så nå er lykta bytta og lysbildet vibrerer ikke lenger, slik at jeg kan ha passasjerer i bilen når det er mørkt uten å skjemmes.

MadAss
04/12/11, 21:50
Vet at der også ligger en journal på vibrasjon i lykter. Da er det bytte av motorfeste (girkassefeste) på venstre side. Men husker ikke hvilke modeller dette gjelder.
Godt du har fått ordnet problemet iallefall :)

shift850
04/01/12, 12:11
Vet at der også ligger en journal på vibrasjon i lykter. Da er det bytte av motorfeste (girkassefeste) på venstre side. Men husker ikke hvilke modeller dette gjelder.
Godt du har fått ordnet problemet iallefall :)

Hei. Akkurat hatt min MY11 XC70 på service hos Frydenbø i Bergen, og jeg nevnte for de att frontlyktene vibrerer. Etter at de hadde sjekket det ut, sa de at de ikke fant noe galt med lyktene, heller ingen journal på det. Så min lykter vibrerer fortsatt.
-Kunne de gitt meg litt mer info om den journalen MadAss?

THolandsli
04/01/12, 13:15
Hos meg endte det med at jeg fikk byttet lykta. Verkstedet hvor jeg var første gang og fikk sjekka opp lykta hadde ombestemt seg etter at jeg dro derfra og bestilt opp ny lykt til meg. Ble bra med ny lykt. Begge lyktene måtte uansett byttes grunnet dugging.