PDA

Vis full versjon : Kjøpe XC90...



Tore
17/09/11, 19:54
Jeg ser litt etter en XC90 med 7 seter.

Har sett litt etter bensin men ser at utvalget er begrenset.

Er det noen ulemper med dieselmotoren på disse. Ser primært etter en 2005 modell da 2006 og nyere er vesentlig dyrere.

Ser litt på en 2005 modell med diesel nå som har gått rundt 100.000. Denne er tyskimportert på ca 20.000 km og deretter hatt en norsk eier de siste 5 årene. Alle servicer på merkeverksted bortsett fra siste som var på Snap-drive. Virker bra bortsett fra at eier sier den er chippet til 195 hk da den gikk i Tyskland; Hvor bekymret skal jeg være for dette - 195hk er jo bedre enn 163, men tåler motor, turbo og girkasse dette sånn uten videre? Nåværende eier er en voksen mann så jeg tror nok ikke bilen er herjet med. Har ikke vært å sett på bilen ennå. Tanker og tips rundt dette mottas med stor takk!

Christian
17/09/11, 21:22
Jeg personlig er skeptisk til både importerte biler, og "en tidligere eier har gjort ditt og datt"-utsagn som ikke kan dokumenteres.. Men det har jo endel å si hva slags følelse du får av bilen. :)

Tore
17/09/11, 22:09
Joda, helt enig, men tåler disse bilene, motorene, kassene, at det chippes?

Hvordan er det med slik chipping vs Volvo Service 2.0? Når volvo laster ny sw på styre-enheten for motoren vil vel de "optimale parametrene" være satt tilbake av Volvo?

Spørsmålet er jo om jeg i det heletatt skal gidde å se på bilen om den er chippet...?