PDA

Vis full versjon : Hvordan få ut bolten/gjengerøret til oljefilteret?



Jobbe88
17/09/11, 15:30
Motor : b230f

Jeg har filterflytter og oljekjøler, og da er det jo sånn at det er en stor bolt som går gjennom filterflytteren og inn i blokka der man normalt sett har oljefilteret stående.

Probleme mitt er at den orginale bolten som man skrur oljefilteret på står der.. Tips til å få ut den? Går d i heletatt an? :p

kermitt
17/09/11, 15:55
få i to muttere med gjengene til denne, skru de mot hverandre. Resten sier seg vel selv?

Øyvind G
17/09/11, 15:59
http://www.motor-factors.com/osc/eshop/images/00028.jpg

Jobbe88
17/09/11, 15:59
Håpet det fantes noe mer lettvint, er ikke akkurat orginal motor dette så det er så trangt :p får satse på at det går...

RogerK
25/09/11, 21:25
hei, har du fått den ut? jeg har samme problem på blokka jeg har i jiggen, jeg får den ikke ut , har prøvd med største rørtanga men får den ikke løs .
nå er gjengene ødelagte, men jeg tror jeg må ty til varme for å få den løs.. Og jeg kan jobbe på den med god plass. Irritende å ikke få den ut.

HarryVolvo
25/09/11, 22:08
Jeg tok "mutterene" fra to oljefilter jeg kappa i filler og skrudde mot hverandre da jeg ikke fant ordentlige mutre med rette gjenger. Når jeg skrudde dem mot hverandre, brukte jeg to store rørtenger. Brukte en stykk enorm rørtang til å vri på begge mutrene for å få alt av. Løsna med engang, og uten å ødelegge skruen. :)

hobbymekk
26/09/11, 10:06
sveis på ein fastnøkkel og dra til med latmannsarm?

Jobbe88
26/09/11, 14:30
Gjør som hobbymekk sier. I mitt tilfelle slapp bolten når jeg brukte rørtang, vell og merke stor tang (60cm)