PDA

Vis full versjon : ombygg instrumentpanel 740 > 940



Bolten91
17/09/11, 15:21
Hei!
Jeg har en volvo 740 sedan, 1986 mod, turbo. B230ET hvis det har noe betydning:)

I denne bilen skal jeg sette inn 940 instrumentpanel.
har sett noen bygge om dette før, så lurte på om noen kunne hjulpet meg litt med koblings delen, for regner med jeg må koble om noen av de ledningene bakpå instrumentpanelet.. :)

for speedometerets skyld har jeg sotte på en 96tanns speedoring på diffen.

så jeg tror bare det er koblingene jeg mangler?:)

takker for hjelp:)

Bolten91
19/09/11, 22:08
ingen som har vært borti?

850GLTsilver
19/09/11, 22:59
Tror du rett og slett må ta for deg skjemaene på de to bilene og sammenligne hvor de forskjellige ledningene ender opp. Et møysommelig og kjedelig arbeide.

Ett er sikkert, du har tatt på deg et arbeide med nær episke dimensjoner.

oar83
19/09/11, 23:07
Skal du bytte dashbord også?
Visst du først begynner på den jobben ville eg personlig gått for dashbord fra tidlig 960, mest sannsynlig litt modifisering for brakettar, varmeapparat og ymse andre ting men mykje penare inne i bilen tilslutt :)

Har ikkje vore bort i dette tidlegare, men vil tru at du treng koblingskjema frå begge årsmodellane, og en god prosjon tolmodighet. slik som 850GLTsilver skriv over her. Mykje vil nok passe overens, men kjem muligens an på kva årsmodell du har henta frå, og om du får rett signal frå givarane... ?

Bolten91
20/09/11, 06:29
Nå som jeg har bytta speedometer ringen i klokka, så skal jeg etter hva jeg vet få riktige signaler ja:) må finne ut hvilken årsmodel det er da, og skaffe meg koblings skjema :)