PDA

Vis full versjon : Trøbbel med b230f!



Nilsson
17/09/11, 11:31
Hei.
var ute en tur å kjørte ista også skulle jeg kjøre forbi en bil, nærma meg ca 4000rpm, så begynnte det å kakle no helt jævli fra motoren, og røykla totalt 3-4 biler bak meg med tjukk blå røyk.
Trilla inn til sia, prøvde bare å fyre opp igjen for å se om det gikk ann å komme seg hjem.
Bilen startaå gikk normalt og sluta å ryke, helt til jeg var nesten hjemme, da det samme skjedde igjen, bare på lavt turtall?
Noen som kan hjelpe?
Haster ganske, da dette er bruksbilen å med 8mil til jobben er jeg litt avhengig..

Nilsson
17/09/11, 23:42
Bytta olje pån ista, tappa av 6 liter, og den var tynn som vann :s har oppført seg normalt med unntak av endel røyk slik nå og da :s noen som har tips??

HarryVolvo
17/09/11, 23:48
toppakning...

Nilsson
18/09/11, 16:37
Brukt bilen i hele natt, og rykingen har avtatt mer og mer.. kjølevæskenivået holder seg stabilt og det har oljenivået gjort også :S

Bolten91
18/09/11, 16:42
stempelfjørene dine er knekt.
det som skjer er at det kommer bensin ned i bunntroa, så blir det overtrykk og olje spyttes inn i innsuget via veivhus ventilasjonen. midlertidig løsning er å nappe av veivhusventilasjonen og teipe igjen hullet den går inn på i innsugs slangen.
bytt olje og filter og la det renne godt ut, så blir det mye bedre;)
kjører du med veivhussventilasjonen av kan du kjøre ganske lenge uten problemer:) Har selv hatt samme symptomer, har kjørt med den slangen av i 1 år nå:p fordi jeg er slapp og gidder ikke bytte stempelfjører, men jeg passer på å bytte olje vær 5000 og peiler ofte for å ha litt kontroll på at ting går bra;)

Nilsson
18/09/11, 16:49
hoff.. jaja, har en f motor til liggende, så får vel sette i den, etterhvert :P
Da blir Rekorden oppgradert til brukis ett par dager! :P