PDA

Vis full versjon : Interiørskifte 740



volvo2før
16/03/10, 21:43
Nå som våren snart er her kommer jeg til å skifte ut det gamle beige interiøret i 740'en og erstatte det med sort.
Derfor lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med hvordan å ta ut dashboardet og midtkonsollen? - Hvor sitter skruene? - tips, triks?:)

Shaiko
16/03/10, 22:39
midtarmlenet sitter bare med de stjerne skruene inni midtarmlenet, når du lokker det opp ser du et deksjel i bunn, også skrur du ut de 2 stjerene skruene under håndbrekket da kan du dra den ut. dasjen sitter i noen skruer på sidene, må ta av sparke deksjel og de deksjelene som går på sidene ved benet ut mot inneskjermen. må av med ratt og bryterene rundt så klart. så sitter det en skrue opp i dasjen inn i rattstamma med en styrehylse, så er et og demontere midtkonsollen, det er igrunn veldig lett. det ser du når du begynner og plukke. og ta vekk de 2 panelene rundt den. sitter en 12mm skrue under gulvteppet og et par 10mm inni midt konsollen så er de løse. også sitter det 2 skruer ved girspaken, dette ser du med et blått øye. da er det og få løsna noen varmekanaler og klippe en hel haug strips så er du ca klar, kanskje glemt noe i farta?

volvo2før
17/03/10, 20:23
midtarmlenet sitter bare med de stjerne skruene inni midtarmlenet, når du lokker det opp ser du et deksjel i bunn, også skrur du ut de 2 stjerene skruene under håndbrekket da kan du dra den ut. dasjen sitter i noen skruer på sidene, må ta av sparke deksjel og de deksjelene som går på sidene ved benet ut mot inneskjermen. må av med ratt og bryterene rundt så klart. så sitter det en skrue opp i dasjen inn i rattstamma med en styrehylse, så er et og demontere midtkonsollen, det er igrunn veldig lett. det ser du når du begynner og plukke. og ta vekk de 2 panelene rundt den. sitter en 12mm skrue under gulvteppet og et par 10mm inni midt konsollen så er de løse. også sitter det 2 skruer ved girspaken, dette ser du med et blått øye. da er det og få løsna noen varmekanaler og klippe en hel haug strips så er du ca klar, kanskje glemt noe i farta?

Takker for svar;) Blir vel enklest og bare ta ut framsetene også, så man er kvitt dem..?

Shaiko
17/03/10, 21:40
Det er ingen nødvendighet. det er ikke mange skruene det sitter i, og det er helt grei plass med fram setene inni.

volvo2før
17/03/10, 22:22
Det er ingen nødvendighet. det er ikke mange skruene det sitter i, og det er helt grei plass med fram setene inni.
Okay:)

volvo2før
20/03/10, 15:19
Er det også noe dere anbefaler å gjøre/skifte ut når jeg først har dashboardet ute? - Kommer til å støvsuge og vaske godt her, men noe annet?:)

boman
20/03/10, 18:15
Støyisolere.

volvo2før
21/03/10, 23:51
Støyisolere.

Ok. Får se på det;)

780V8
22/03/10, 08:34
Er det også noe dere anbefaler å gjøre/skifte ut når jeg først har dashboardet ute? - Kommer til å støvsuge og vaske godt her, men noe annet?:)

Bytte varmeregisteret, da dette vistnok er en svakhet på 700...

boman
22/03/10, 08:41
er det en svakhet? når jeg dreiv på med varmeanlegget mitt så ble jeg fortalt at det aldri pleide å ryke. Er riktig nok 940 jeg har, men vil tro de er ganske like.
Derimot kan det være greit å bytte varmekrana, den pleier å ryke etter en stund.

A.Finstad
22/03/10, 09:27
bytt alt som har med vannet og gjøre inni bilen for det er kjipt å måtte ha det ut igjen for at en slange har sprekt eller noe i etter tid som gjør at bilen ruster i stykker i dørken og du blir blaut på beina

volvo2før
22/03/10, 14:56
Ok får se.. 1700 ca + frakt for nytt varmeregister..

- Legger seg en tynn film på innsiden av frontruten, kan dette være vannlekasje? - Evnt. kanskje tiden er inne for å bytte varmeregisteret ?

Kan jo iallefall bytte varmeapparatkrana: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1571&Category2ID=1714&List=1&Level=2&ProductID=20240

Dette er altså for AC, er den vanskelig å skifte?

A.Finstad
22/03/10, 20:24
hvis du får en hinne på innsiden av front ruta hadde jeg bytta det meste som har med vannet inni kupen å gjøre siden det kan være vanskelig å finne ut hvor eksakt feilen er.