PDA

Vis full versjon : ok kvalitet på fjærbenslager fra biltema?



sideburns
16/09/11, 18:44
Har nettopp hatt bilen på eukontroll hos Naf og fikk 2er feil "dårlig/rust i øvre innfesting fjær foran". da jeg spurte om det var fjærskål / fjærbenslager fikk jeg et litt svevende svar men lurer på om det kan være det som er galt. Så lurer jeg på om det er dumt å kjøpe disse på biltema, evt om andre steder jeg heller bør kjøpe (men uten at det koster tusenvis).

mrstfu
16/09/11, 19:43
Jeg er veldig fornøyd med Biltema sine, både fjærbeinslager og fjærsetet (gummiklossen). Kurant jobb, så lenge du har fjærklemmer og en muttertrekker.

Mener fjærsetet koster 129,- stk, demperlageret koster vel 499,- stk. Verdt penga, i mine øyne.

850GLTsilver
17/09/11, 18:19
NAF ser ut til å ta i litt i aller meste laget med disse toerne.

Svigermor fikk toer på slakk i stabstagforinger her nylig... Men de lagerne fra Biltema var vel til og med FAG-lagre sist jeg kjøpte der.

sideburns
17/09/11, 18:56
Jeg er veldig fornøyd med Biltema sine, både fjærbeinslager og fjærsetet (gummiklossen). Kurant jobb, så lenge du har fjærklemmer og en muttertrekker.

Takk, da går jeg for det. Mener at det lå noe info om bytte av disse på tekniske tips siden, så jeg får kolla der...

sideburns
17/09/11, 18:58
NAF ser ut til å ta i litt i aller meste laget med disse toerne. Svigermor fikk toer på slakk i stabstagforinger her nylig... Men de lagerne fra Biltema var vel til og med FAG-lagre sist jeg kjøpte der.

Sist vi hadde bil til kontroll hos NAF var det med en Saab 900 1996, hvor vi fikk feil på fastrustet lasteavhengig bremsekraftregulator. Da jeg kom hjem og viste euseddel til svigers, som er gammel saabmann, stusset han litt siden dette systemet ikke finnes på denne saabmodellen. Ripe i lakken, NAF.

mrstfu
17/09/11, 19:09
Takk, da går jeg for det. Mener at det lå noe info om bytte av disse på tekniske tips siden, så jeg får kolla der...

Det er i utgangspunktet ikke noe stress, men som med alt annet lønner det seg å ha huet rett på skuldra.

VF Tips og Triks (http://volvoforum.no/tips_triks/850/fjaerbeinslager.htm)

Veldig fin den guiden der, og selv om punkt 9 og 10 kan være jævlige, får du det til med en latmann om nødvendig. Det han sier om å jekke opp bilen på begge sider er VIKTIG; et stabstag i spenn smeller godt over fingra:D

850GLTsilver
18/09/11, 16:36
Sist vi hadde bil til kontroll hos NAF var det med en Saab 900 1996, hvor vi fikk feil på fastrustet lasteavhengig bremsekraftregulator. Da jeg kom hjem og viste euseddel til svigers, som er gammel saabmann, stusset han litt siden dette systemet ikke finnes på denne saabmodellen. Ripe i lakken, NAF.


Eh... Hvilken lakk?

Skal rett og slett ikke være mulig å ha så kompetensløse mennesker til å sjekke SIKKERHETEN på ens biler.
Og særlig ikke fra den organisasjonen som skal være den fremste og største interesseorganisasjonen for oss bilister.

Nok OT her. Beklager, alle moderatorer som leser dette.