PDA

Vis full versjon : Tempmåler?/motorkok



T5Racer
16/09/11, 16:55
Hei
Har noen små feil på bilen min som jeg håper noen kan hjelpe meg litt med?


Min 850 T5R koker av og til under kjøring. Tempmåler instrumentet ligger på normal tempratur. Merker at kjølevifte ikke slår inn. Er det 2 trins kjølevifte på T5R?

Når jeg skal skru på AC hører jeg bare masse klikkelyder fra relene i dash på passasjersiden? Og AC pumpe slår ikke inn? Fylt gass for ikke lengesiden.

Motorelektronikk lampe (lamda tegn) lyser. Fikk lest av noen feilkoder
3-1-2, 3-2-2, 1-3-2

850GLTsilver
17/09/11, 18:15
Lukter gåen toppakning lang vei.

Men det kan du sjekke ved å lukte på dampen ut av ekspansjonstankens påfyllingslokk.
Kjenner du eim av eksos, så er det pakninga.

Skal se litt på de feilkodene.

T5Racer
17/09/11, 19:11
Lukter gåen toppakning lang vei.

Men det kan du sjekke ved å lukte på dampen ut av ekspansjonstankens påfyllingslokk.
Kjenner du eim av eksos, så er det pakninga.

Skal se litt på de feilkodene.


Nei ikke noe toppakning her som er gåen. Vifta slo ikke inn. Def tempføler i radiator.

Kimsand520
18/09/11, 10:18
Nei ikke noe toppakning her som er gåen. Vifta slo ikke inn. Def tempføler i radiator.

Prøv å bytt tempmåler først :) Funket på min 850. (ikke T5)

850GLTsilver
18/09/11, 16:24
Def tempsensor i radiator???
Vifta startes av motorstyringen som benytter tempmåleren under termostaten.

Har din T5R aircondition, så har den 2-trinns vifte.

Men dette med din påstand om at tempmåler der var gåen, fastslått eller antagelse? Har ikke sett på de nyeste 850, men jeg har ikke funnet noen egen tempføler i radiator på noen 850 av de som er eldre enn -95 i allefall.

850GLTsilver
18/09/11, 16:30
Feilkodene dine

1-3-2 = Batterispenning for høy.
3-1-2 og 3-2-2 ikke å finne i listene mine på motorelektronikk.

Hvor leste du ut de?

T5Racer
19/09/11, 20:28
Def tempsensor i radiator???
Vifta startes av motorstyringen som benytter tempmåleren under termostaten.

Har din T5R aircondition, så har den 2-trinns vifte.

Men dette med din påstand om at tempmåler der var gåen, fastslått eller antagelse? Har ikke sett på de nyeste 850, men jeg har ikke funnet noen egen tempføler i radiator på noen 850 av de som er eldre enn -95 i allefall.

Ja min T5R har AC.
Prøvde og bytte tempsensoren i termostathuset men hjalp ikke.:confused: Skal sjekke den påståtte føleren i radiatoren i morgen.
Hvor sitter motorstyringa til Vifta? For hvis jeg jorder relet så starter vifta.

850GLTsilver
19/09/11, 22:46
Motorstyringen (Motronic) sitter i den sorte boksen rett bak påfyllinga for spylevæske.

Årsmodell den T5ern din?

T5Racer
20/09/11, 07:47
Motorstyringen (Motronic) sitter i den sorte boksen rett bak påfyllinga for spylevæske.

Årsmodell den T5ern din?

95mod
skal forske mere sienere i dag så får vi se

850GLTsilver
21/09/11, 08:13
Klemmene 10 og 11 er utgangene til styring av vifta på motorsyringen.
Disse legges til jord når vifta skal starte.
Alt styres via tempføleren under termostathuset.

T5Racer
05/10/11, 14:35
Tok litt tid detta. Bytta tempføleren i under termostaten. Vifta slår fortsatt ikke inn men motorelektroniklampa (lamda) lyser ikke. Den lyste litt her en kveld men gikk bort etter litt kjøring.
Åpnet styreenheter for og se. Kunne antyde at en "diode" var brunaktig i koblingsplata.

Sitter oljekjøleren sammen med radiatoren eller er den seperat? Noen som veit

T5Racer
12/10/11, 21:10
Detter går fremover folkens.

Er det noe spes forskjell på styreenhetene på manuel og automat? Er ganske sikker på at feilen ligger i streenheten.

850GLTsilver
12/10/11, 21:29
Detter går fremover folkens.

Er det noe spes forskjell på styreenhetene på manuel og automat? Er ganske sikker på at feilen ligger i streenheten.

Vel, for girkassa sin del så er det EN kjempeforskjell: Manuellkassa mangler helt noen elektronikkboks. Motorelektronikken er muligens identisk. Ingen grunn til annet.

Forøvrig så sitter oljekjølerne i hver sin ende av radiatoren på disse bøssene..

lilleulv
15/10/11, 00:24
sitter det ikke et vifte rele framme oppfor radiator på disse???

850GLTsilver
15/10/11, 00:51
sitter det ikke et vifte rele framme oppfor radiator på disse???

Stemmer det.
Når du står foran bilen så sitter releet rett under dekselet inn mot motoren litt til venstre for deg.