PDA

Vis full versjon : S60 2002 - Byttet ratt - mulig satt på skeivt



aarnes
16/09/11, 09:43
Folkens, jeg har bytta ratt et par ganger nå.
Tok forstillingskontroll for ikke så lenge siden og da var alt så og si bra.

Mistenker at jeg klarte å sette på rattet et par hakk feil etter at jeg bytta det.

Spørsmålet mitt:

Er det DUMT å justere det to hakk til venstre? kan det gi innvirkning på noe annet? hvordan kan jeg best kontrollere at rattet er rett?

Jeg er rimelig sikker på at det ikke det er forstillinga som er feil justert.

Har iKKE DSTC, så ingen rattvinkelsensor her i huset.

cortinaterje
16/09/11, 12:23
Hvis du fomler for mye rundt med hjulstilling og rattposisjon på splain kan du risikere å få auto returnen på blinkspaken ut av stilling, mener jeg.

Om du står stille med motoren i gang og rattet i "rettfrem" posisjon skru på blinklyset og drei rattet over for å hente bryterhendelen tilbake. Gjør dette til begge sider og sammenlign posisjonen rattet har når hendelen returnerer.

:) Var det noen som skjønte'no av dette?

aarnes
16/09/11, 12:25
Jeg forsto det :) skal teste litt å se.

cortinaterje
16/09/11, 12:27
:p Må legge til i full fart her at det kommer også an på om medbringeren til blinklysreturen sitter på rattet eller som en kam på rattakselen.

aarnes
16/09/11, 12:33
tør på påstå at den sitter som en kam på rattakselen.

mister j
17/09/11, 21:42
Forstår du ikke?
Dette rattet passer desverre ikke din bil....
Eneste mulighet du har nå, er å pent ta av dette rattet, sette tilbake det gamle, og deretter pakke det nye "ubrukelige" rattet, forsiktig ned i en pakke, sende denne til sørlandet, og det vil bli "tatt hånd om" her...
Du må ta disse "hintene" bilen gir deg meget alvorlig :) :) :)

aarnes
18/09/11, 09:53
Forstår du ikke?
Dette rattet passer desverre ikke din bil....
Eneste mulighet du har nå, er å pent ta av dette rattet, sette tilbake det gamle, og deretter pakke det nye "ubrukelige" rattet, forsiktig ned i en pakke, sende denne til sørlandet, og det vil bli "tatt hånd om" her...
Du må ta disse "hintene" bilen gir deg meget alvorlig :) :) :)

jo det er nok sånn det må bli.

eller ikke :D