PDA

Vis full versjon : 240 87' Fra B230K til B230A



BUERv8
15/09/11, 21:16
Hva må gjøres med ledningsnett osv? følger ikke med ledningsnett på motoren jeg skal kjøpe..
Er det ikke bare å fjerne alt av vakuum og det fra k'motoren?

BUERv8
17/09/11, 23:07
Ingen?

Dimmern
18/09/11, 00:47
om du har k motor i bilen din nå, så er det hk messig bedre og sette a gasser på den.
k motoren ere litt mer fart i enn a motorn :) men så kommer det om regreima ryker da.

BUERv8
19/09/11, 21:20
om du har k motor i bilen din nå, så er det hk messig bedre og sette a gasser på den.
k motoren ere litt mer fart i enn a motorn :) men så kommer det om regreima ryker da.
Kan k-kammen flyttes over i a-motoren? :) hvis den er vassere?

Noen som har svar på det jeg egentlig lurer på? :D

ArneR
19/09/11, 21:36
Er ikke noe K-kam i motoren din, det er en T- eller X-kam..

BUERv8
19/09/11, 21:57
Er ikke noe K-kam i motoren din, det er en T- eller X-kam..

JAja, men mente kammen fra k-motoren:)
Hva er det som gjør at det er mer "fart" i k-motoren da a? :L

Daruu
19/09/11, 22:34
Bedre utformet topp (og høyere komp?)

ArneR
19/09/11, 22:47
Vel, det er knappest det..

A-kammen i bl.a. B230A har mer å gi på toppen enn T-kam f.eks, og det skiller nesten ingenting i kompresjonsforhold mellom B230K og -A.

Jeg personlig synes B230K er sterkere på bunn enn på topp, men det svarer seg nettopp p.g.a. kammen i motoren, denne er kjent for å gi bunndrag.

Jeg mener at om du har planer om å bytte motor, så bytter du vel ikke til en gamlere type? Gjør heller jobben med å sette inn en turbomotor med lh2.4, bilen du har har allerede bensinretur opplagt, så du trenger en walbro pumpe i tanken og et bensinfilter framme på torpedoveggen, så er du i prinsippet der..

BUERv8
20/09/11, 08:04
Vel, det er knappest det..

A-kammen i bl.a. B230A har mer å gi på toppen enn T-kam f.eks, og det skiller nesten ingenting i kompresjonsforhold mellom B230K og -A.

Jeg personlig synes B230K er sterkere på bunn enn på topp, men det svarer seg nettopp p.g.a. kammen i motoren, denne er kjent for å gi bunndrag.

Jeg mener at om du har planer om å bytte motor, så bytter du vel ikke til en gamlere type? Gjør heller jobben med å sette inn en turbomotor med lh2.4, bilen du har har allerede bensinretur opplagt, så du trenger en walbro pumpe i tanken og et bensinfilter framme på torpedoveggen, så er du i prinsippet der..
Det er bare en vinterbil uansett.. Hater ledninger og den driten der.

BUERv8
21/09/11, 10:24
Hva må jeg gjøre med ledningsnettet? :)

BUERv8
04/10/11, 10:27
Opp..

hakonsenjr
04/10/11, 11:37
eneste jeg vet som må gjøres for å bytte om til a gasser er at du må ha gasser insug å gass vaier.. eneste elektrisk jeg vet om er bensinkuttern ;p

jacobsen
07/10/11, 16:29
hvis du søker litt rundt om på forumet og google så skal du finne info om K til A konvertering ;)