PDA

Vis full versjon : Bakaksling til Volvo 245



Kenneth D
15/09/11, 15:12
Hei

Ser ut til at jeg må skaffe meg ny brukt bakaksling til 245. Den stoppe helt opp på vei til jobb i dag og fikk NAF til å frakte den til kvernelandbil og de konstaterte at det mangler tenner inne i klokka. Den er delvis kjørbare men den kan stoppe igjen. Men det jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut hvilken utveksling jeg har. Bilen ble levert med automat i 89 og ble byttet til M47 ved motorbytte il B230FK. Så jeg tror ikke akslingen ble byttet eller er det ett fett med utveksling på automat kontro manuel på bilen?

gromførti
15/09/11, 17:04
Det va æ som kom fram t den besluttninga.
Fant fort ut at clutch itj va gåen.
Heisa opp biln å hørt støgg lyd fra diffen.
Skrudd samtidig fast skruan i momentstag. da dæm va heilt laus.
Under prøvekjøring(3 tur) så va d som om diffen låst sæ, å biln kvæltes. fekk itj t å kjør framover, men etter å ha røgga 10cm villa den fram.
Det der har skjedd mæ før på privatbil. Anbefale dæ å åpne å sjå inni :)

Mvh


§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)
Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd/innlegg slettes.

Kenneth D
15/09/11, 17:52
Den har laget en ulelyd en stund. Og i morges på vei til jobb så stoppet bilen i få millisekund. Var vel et forvarsel det. Bilen står på kverneland bil enda. Blir vel stående der til jeg får taki ny aksel og hvordan jeg skal få byttet den. Har egentlig ikke så mye tid på ettermiddag/kveld nå som jeg nylig har blitt småbarns far.

gromførti
15/09/11, 19:04
kjedli når slikt skjer.. i værtfall i rushtia opp moholtlia :P

TBS
17/09/11, 22:04
Til info:

Det satt 4-trinns manuell kasse i bilen når jeg kjøpte den. Regner med at det var originalkassa.

Kenneth D
18/09/11, 12:26
Okey, da stemmer det at det står at bilen levert med M45 da i info delen fra Volvo. Men mener jeg husker at i vognkortet under tilleggsinfo så sto det noe om vekttillegg m automat. Men det blir handlet inn truetrack til vogna nå. Har funnet noen som kan dreie ned og sveise fast speedoringen. Da er ivertfall en ting mer eller mindre i boks.

larsverm
18/09/11, 14:38
Tror det med vekttillegg for automat m m er standardinformasjon (tilknyttet biltypen, altså Volvo 240) som kan ha vært ført inn i vognkortet uten at det trenger å bety at akkurat din bil må ha hatt akkurat det utstyret.

Er den levert med M45 som ny i 1989, vil jeg ta en kvalifisert gjetning på at original utveksling kan være 3,31.