PDA

Vis full versjon : Bytta clutch på M90, men slurer med en gang turboen lader!?



Bjerkelund
14/09/11, 13:51
Hei.
byttet Clutch og utløserlager på m90 kassa mi igår, og etter det har den slura med en gang turboen begynner og lade(så og si orginal)

Ringte pedersens-racing og dem sa at jeg måtte justere utløserlageret, noen som vet om dette er feil og hvordan jeg gjør dette??

Bjerkelund
15/09/11, 22:56
Ingen anelse hva dette var, det gjorde ingen andre heller, men prøvde og bytte utløserlager(ikke noe forskjell) Så byttet tilbake til clutchen som satt i og da var den normal igjen.
Eller sånn som den var før jeg bytta til nye

eab
19/09/11, 17:34
Vaska du trykkplata? Satt lamellen rett vei? Satt trykkplata rett? Jeg har faktisk sett de som har bomma og satt trykkplata slik at den hvilte mot styretappene og var en liten halv cm fra å ligge mot svinghjulet...

MGP
19/09/11, 18:17
Du må slippe ut brems veska i slave sylinderen og rørene, så sylindern blir helt slapp igjen å går helt tilbake, så pumper du opp nytt trykk akkurat som med bremser.


Misstenker at clutchen din står halveis inne når du har den i "utløst" posisjon

eab
19/09/11, 18:30
Er vel ikke nødvendig det, hvis man bare trekker slavesylinderen ut fra clutchhuset?

Bjerkelund
19/09/11, 23:07
Prøvde og ta av armen fra slaven, og slura forde! =/
Clutchen sto riktig vei også, og utløserlageret var helt rett!
Alt ble vaska og rengjort riktig og satt riktig på plass!

produksjonsfeil av pedersens?

ArneR
20/09/11, 00:24
Du må nesten kjenne om utløserarmen er "fri" når clutchen er ute..

Pedersen produserer ikke delene, men om noe er defekt kan du nok reklamere på delene hos ham.

R.G
20/09/11, 14:48
slitent svinghjul

Ola Moen
20/09/11, 14:53
Utløserlageret er kanskje for langt.. Har opplevde det selv. tenker dette er den typen i stål.
Jeg måtte dreie av utløserlageret 3,5-4mm for å få fridd ut skikkelig.

Bjerkelund
20/09/11, 22:04
var ikke utløserlageret!
Tok av armen fra slaven som dytter clutcharmen, og kjørte i andre gir og prøvde, men var fortsatt helt lik, utløserlageret ligger ikke innat i det hele tatt når jeg trykker inn clutchen!

Har ingen anelse om hva dette kan være..

Satt på den gamle clutchen og den ble mye bedre med en gang!

ArneR
20/09/11, 22:35
Så du kjenner at utløserarmen er helt fri når du river i den da?

Bjerkelund
20/09/11, 22:45
jupp, er et lite mellomrom der

ArneR
21/09/11, 02:07
Det var merkelig..

Og du har sjekket det eab sa?

Bjerkelund
22/09/11, 01:34
Sjekket det eab sa, og alt var gjort! =/

Skjønner ingen verdens ting, kan vært innom flere verksteder, han ene tilbyde seg og skru av kassa for og sjekke, så han gjorde det, men var ingenting feil der!

Må jo nesten være produsenten til pedersens som har gjort feil?
den gamle clutchen biter jo enda!?