PDA

Vis full versjon : Ekstrautstyr?



Gneizten
16/12/09, 21:35
Har en merkelig ting mellom for setene som jeg lurer på om var ekstrautstyr?
Det er ikke setebelte i midten bak, så lurer på om denne er der for å ta imot ved en eventuel kollisjon? :)
http://i704.photobucket.com/albums/ww45/gneizten/CIMG0914.jpg

Morgis
16/12/09, 21:44
iogmed du ikke har setebelte bak, noe som var standard i alle volvoer fra 70(?) tallet, høres det ut som din bil har vært noe form for spesial kjøretøy.
Kan det stemme? Noe militært eller noe?
Er nok for å ta i mot ved støyt den saken. Aldri sett den før.

sekse
16/12/09, 21:54
Sett detta på et par 242´er tidligere. Virker som det er en slags barnesikring. Men lurer litt på hvorfor, er jo setebelter til alle på 240?

Gneizten
16/12/09, 22:13
Tror ikke denne har vært noe spesial kjøretøy nei! har vært en gammel mann som har eigd denne fra bilen var ny ;) det har heller ikke vært setebelte i midten før heller, for da ville det vel vært festet to setebeltelåser isammen på ene siden? Men det har trolig vært barnesete i midten, for det var skrudd fast noen stropper som nok var der for å feste barnesetet. Er en 82 mod :)

gaupe
16/12/09, 22:39
Vanleg å finne på politibilar dette, men var også i vanleg handel. Var vel tillate å ikkje ha belte i baksetet fram til 85 trur eg. Men eg kan ikkje huske å ha sett ein 240 utan belte bak før.

Gneizten
16/12/09, 23:01
Vanleg å finne på politibilar dette, men var også i vanleg handel. Var vel tillate å ikkje ha belte i baksetet fram til 85 trur eg. Men eg kan ikkje huske å ha sett ein 240 utan belte bak før.

okei :) er belte i baksetet her, men mangler kun i midten...

Torra
17/12/09, 09:47
Er barnesikring av noe slag :p

Ekren
17/12/09, 15:03
er barnesikring dette ja, så ungene ikke fikk til og komme "fram" i bilen.

har en slik liggende selv, sære greier som det ikke er så alt for mye av

Gneizten
17/12/09, 16:46
Takk for alle svar :D Denne er hvertfall veldig grei å ha når en kjører fulle folk, slipper at folk skal knø seg frem mellom setene! :D

Ekren
17/12/09, 17:27
Takk for alle svar :D Denne er hvertfall veldig grei å ha når en kjører fulle folk, slipper at folk skal knø seg frem mellom setene! :D

hehe, ja. Den alvorlige praten alle skal ha i fylla ;)

Gneizten
18/12/09, 00:37
hehe, ja. Den alvorlige praten alle skal ha i fylla ;)

ja alltid noen som har noe viktigt eller en lur idê de må fortelle om da :P

Kodja
21/12/09, 01:58
hehe, ja. Den alvorlige praten alle skal ha i fylla ;)

huff kjenner meg igjen så alt for mye i det der alvårspraten i fylla (A) hehehe

Gneizten
21/12/09, 14:20
huff kjenner meg igjen så alt for mye i det der alvårspraten i fylla (A) hehehe

hehe, trur nok det er mange som kjenner seg igjen i den :o