PDA

Vis full versjon : Haster: Motor starter ikke - B230F Regina 745 -92



Solbekk
13/09/11, 21:20
Første utkast av tråden (13.09.11)
Motor er kald motor starter feilfritt som vanlig. Dersom jeg har kjørt en "kort" tur i byen for eksempel, og stopper, så nekter bilen å starte. Har på følelsen av at det er et rele som henger, da jeg hører bensinpumpe starter, og lyset "dimmer", mens starter går ikke rundt.

Endring 14.09.11 kl 23:00
Jeg kan ta å rette meg selv litt: Per dags dato 14.09.11 kl 22:00 - så starter den ikke i det hele tatt. Bilen var senest kjørt i går og vil nå ikke turne.
Det er strøm på batteriet, alle dasjlamper lyser slik de skal ved oppstart, nærlys dimmer og bensinpumpa forpumper. Men starteren går ikke, selvom etter hva jeg kan se så er alle forutsetninger der.

Noen som har noen forslag, evt hvilken del jeg kan handle for å fjerne problemet mer eller mindre permanent?

PS: Noen med vadis som kan få opp delenummer på coilkabel for B230F regina (coil ala "firkanta type")

Jan turbo
13/09/11, 22:56
Coilkabel får du på Volvo,muligens bare der også. Hadde Regina selv men var bare problemer
så bygde om til lh 2,4.
Altså motor tørner ikke rundt når den er varmkjørt er det sånn å forstå?????????

Mr.Berg_Racing
13/09/11, 23:44
det er ikke bare så enkelt som at starteren har hengt seg? prøvd og banke litt på starteren med noe samtidig som man vrir om starter`n.

Solbekk
14/09/11, 22:06
Jeg kan ta å rette meg selv litt: Per dags dato 14.09.11 kl 22:00 - så starter den ikke i det hele tatt. Bilen var senest kjørt i går og vil nå ikke turne.
Det er strøm på batteriet, alle dasjlamper lyser slik de skal ved oppstart, nærlys dimmer og bensinpumpa forpumper. Men starteren går ikke, selvom etter hva jeg kan se så er alle forutsetninger der.

Jan turbo
14/09/11, 22:13
Prøv å la tenningsnøkkel stå i startposisjon,gå så ut av bilen og ta en skrutrekker el lignende og kortslutt på starter så motor tørner. hvis det funker er det mest trolig bakstykket på tenningslåsen din som er ødelagt.

Solbekk
14/09/11, 22:17
Prøv å la tenningsnøkkel stå i startposisjon,gå så ut av bilen og ta en skrutrekker el lignende og kortslutt på starter så motor tørner. hvis det funker er det mest trolig bakstykket på tenningslåsen din som er ødelagt.

Mener du å forbikoble tenningslåsen, altså turne uten nøkkelen? Og hvis det viser seg at dette er feilen, hvor mye vil denne delen isåfall komme på, om noen har en viss formening om det.

aarmo
14/09/11, 22:45
gå også over gods punktene dine! kan være gods til lys i dash osv, men ikke nok til å starten.

Jan turbo
14/09/11, 23:06
Nytt bakstykke på Volvo koster ca 1000 kr. Jeg har kjøpt ett par stykker.,det skjer att det
blir dårlig kontakt inne i disse.

Espen Hveding Nordgård
15/09/11, 08:37
Har selv hatt samme problemer med 234F og 230F, men LH 2.4, den ene gangen var det dårlig kontakt i kabelen strømkabelen til starteren, så sjekk jording og + NØYE! Prøv også med grove startkabler, en på + på batt til starteren og en - på batt til blokka.

Andre gangen var det solenoiden på starteren som hadde tatt kvelden, da gikk den knallfint å trillstarte, men starteren bare slo inn, og nada mer.

Solbekk
15/09/11, 16:44
Jeg fikk bilen til verkstedet i dag, tauet igang baklengs av alle ting. Når bilen kom til verkstedet startet den på første vridning og alt var bare fryd og gammen. Verkstedet kommer til å gå over starteren, se om noe er problematisk med børster eller lignende, så får vi bare håpe at problemet opphører.

Takk for all hjelp folkens, dere er en kjempe gjeng!

kermitt
15/09/11, 17:04
bytt startern først som sist. 800kr på biltema så har du kvitt problemet.

Espen Hveding Nordgård
15/09/11, 17:13
Vil tippe det er dårlig kontakt i en strømkabel!
Min og var litt av og på innimellom...

Kjører med starter i bagasjerommet i vinterbilen :p

Solbekk
15/09/11, 17:23
Verkstedet gav meg et overslag på noe under 2000kr inkl. arbeid. Var litt småkritisk at jeg fikk liv i bilen snarest mulig. Får bare håpe det fjerner problemet permanent : )

s4nd3r
15/09/11, 17:52
pøøh.. alt for dyrt for en enkel gjør det selv opprasjon.. 2 3 hundre for en brukt startmotor... når startern min var slik, (skjedde bare av og til) så tok eg bare og satt skrujern på sartern, funket altid.. eller riglet på ledninga på inslaget..

Espen Hveding Nordgård
15/09/11, 17:54
Bytta selv starter på en snau time, inkludert pause, på gårdsplassen :p

s4nd3r
15/09/11, 17:59
nettop.. :p