PDA

Vis full versjon : Fjernstyring til sentrallås



billar1
13/09/11, 20:24
Sliter litt med å finne ut hvor jeg skal koble til mottaker til fjernkontrollen på min 95mod 850.
Er en uorginal fjernstyring og mottaker det er snakk om.

Vært fint om noen kunne forklart meg akkurat hvor ledningene ligger.

850GLTsilver
17/09/11, 18:07
Ledningene ligger ut mot høyre skjerm, oppe ved hanskerommet.
Ta ut hanskerommet for å komme til de.
Skal være mulig å legge inn en puls på den ene av de fire ledningene som er på den 5-polte kontakten som er for fjernkontrollmottageren.

Morgis
17/09/11, 18:47
er det ikke lettere å bare få tak i en brukt original`?`plug&play under rattstammen. Koster nok så og si ingenting dersom det ikke er alarmfunksjon.,

850GLTsilver
17/09/11, 18:50
Under rattstammen på -95?

Sollien
17/09/11, 23:40
Låner tråden litt :) har dårlig rekkevidde på min :( noen som vet hva det kan skyldes?? er originalmontert og ja, jeg har skifta batteri i kontrollen :P

Morgis
18/09/11, 00:27
Låner tråden litt :) har dårlig rekkevidde på min :( noen som vet hva det kan skyldes?? er originalmontert og ja, jeg har skifta batteri i kontrollen :P

dårlig rekkevidde på originalkontrollene er helt normalt.
Kun amerikanske biler som har fungerende rekkevidde på dette.

Sollien
18/09/11, 00:41
dårlig rekkevidde på originalkontrollene er helt normalt.
Kun amerikanske biler som har fungerende rekkevidde på dette.

må jo helt oppi ruta ??? :o

Morgis
18/09/11, 10:29
så galt skal det ikke være. Min rekker 10meter maks. Når bilen har stått "uopplåst" i 48timer, går alarmsystemet over til "strømsparing" og da må man nesten helt inntil førerdøren for å kunne låse opp.

Antennen er innebygd i alarmmodulen under rattstammen. Mulig den bruker ledningen opp til LED /solsensoren på dashbordet som en liten antenne også.

850GLTsilver
18/09/11, 16:17
Vel, til og med -95 så er det hele plassert i mottakeren som sitter ved siden av hanskerommet i allefall, inkludert antennen, som er ei ekstra printplate inne i mottakeren.

Men dette av rent akademisk betydning.

Rekkevidden er ikke av de beste, det skal innrømmes. Samt at den strømsparefunksjonen er noe ordentlig herk innimellom.
Fører til at man til tider ikke får låst opp bilen med fjernkontrollen i det hele tatt.

Selv driver jeg ellers og forsker på dette som skal være programmeringsmulighetene med disse settene på de eldre modellene (Av en eller annen grunn datert opp til -98 modellene)

Skulle være å slå tenningen på og av fem ganger, la den være på den femte gangen, for så å aktivere senderne innen 30 sekunder. Ikke lyktes så langt så noe er muffens her.
Har for sikkerhets skyld forsøkt med to forskjellige typer sendere...

billar1
29/09/11, 14:27
Har funnet ledningene og koblet til, men ingenting skjer. Må man aktivere fjernstyringen til bilen, selv om det er en uorginal mottaker og fjernkontroll?