PDA

Vis full versjon : Tips for å løsne låsbare hjulbolter som er slitt



jlopsal
13/09/11, 19:21
Skal ha av hjula på S60n og det er låsbare hjulbolter der, disse er slitt og nøkkelen begynner å bli veldig slitt.

Har fått av 3 stk men den siste sitter, virker også som om det er blitt dratt til altfor hardt da alle boltene har vært harde å få ut.

Nøkkelen glir ut av låsesporet når jeg prøver å løsne bolten

Noen tips for å få ut den siste bolten??

gull pilen
14/09/11, 12:54
Skal ha av hjula på S60n og det er låsbare hjulbolter der, disse er slitt og nøkkelen begynner å bli veldig slitt.

Har fått av 3 stk men den siste sitter, virker også som om det er blitt dratt til altfor hardt da alle boltene har vært harde å få ut.

Nøkkelen glir ut av låsesporet når jeg prøver å løsne bolten

Noen tips for å få ut den siste bolten??

din lokale volvo forhandler har nok slike i reserve å når du har fått dem av bare hiv dem i søppla for det er eneste de er brukenes til... sinnsykt dårlig patent på disse låseboltene...

gaupe
14/09/11, 12:59
Om du får plass, så er trikset å slå innpå ei pipe, men det har du nok ikkje?

Ja, dette er noko svineri.

gull pilen
14/09/11, 13:07
Om du får plass, så er trikset å slå innpå ei pipe, men det har du nok ikkje?

Ja, dette er noko svineri.

går ikke hvis det er disse orginale volvo greiene som er helt flat med spor i..
noe alla dette: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT9k0cK5cnaRBR8nUitUUWjm4HbCMEy0 L6joRt-NLHUgtvvx5mrIQ

gaupe
14/09/11, 13:46
går ikke hvis det er disse orginale volvo greiene som er helt flat med spor i..
noe alla dette: http://forum.vccn.no/


Eg veit veldig godt kva det er, har brukt altfor mange timar på å plagast med denne, men det vil avhenge av felg, om du har plass til å få inn på ei tynnvegga pipe.

Morgis
14/09/11, 13:51
jeg fikk varmet ei pipe som jeg fikk slått over. Det gikk på håret. når den var kjølt ned litt, var det bare å skru.

245 gl
14/09/11, 19:49
Få fatt i ei slik pipe, Volvoforhandleren / klargjørings avdelinga har nok mange slike... ta en latmannsarm og mens du løsner så får du en annen til å slå med en hammer på latmannsarmen der som du setter pipa på...skal vanligvis løsne da, dette har fungert mange ganger for meg...