PDA

Vis full versjon : Trykkventil/tilbakeslagsventil vindusspylere?



hgnubel
16/03/10, 11:01
Har blitt anbefalt å montere trykkventil på vindusspylerene, og såvidt jeg forstår er det for å hindre spylervæsken fra å renne tilbake i tanken? Effekten håper jeg blir at det ikke tar 1-2 sekunder fra jeg drar i spaken til det spruter på vinduet :)

Er det delenr 6817917 folk bruker? Litt skeptisk til de de selger på biltema...

Agrostar
16/03/10, 18:06
Har tenkt samme tanken, og fekk tak i ein envegsventil med filter hos ein traktorforhandlar, men den er ikkje tett nok, væska renn fint tilbakes... Så gjeld å finne noko i litt kvalitet som ikkje kostar skjorta.

Morgis
16/03/10, 18:07
skal være det originalt i selve T stykket i panseret...
Den har volvo delnummer 1392074

hgnubel
16/03/10, 18:38
skal være det originalt i selve T stykket i panseret...
Den har volvo delnummer 1392074

Så sånn ut i VADIS, men det virker ikke som den har noe effekt på bilen min hvis jeg har den... har ikke sjekket grundig nok under panseret.

Er vel kanskje mulig den kan bli defekt på den måten at den bare virker som et T-stykke uten ventil? Kanskje en tidligere eier har kjøpt ny ventil på Biltema :eek:

Symptomet er altså at når jeg skal spyle så rekker viskeren å gå frem og tilbake over ruten halvannen gang før det kommer noe spylervæske. Men når det først kommer så er det helt greit trykk. Hvis det var pumpen som var dårlig så ville det vel gjerne vært helt stopp?

Morgis
16/03/10, 18:42
kanskje en deffekt ventil ja.
Kommer tålig konstant hos meg, og jeg har den ventilen der, og det stod også en slik ventil på lyktespylerene.. kanskje du kan "tjuvlåne" den nede ved lyktepusserene å se om det blir forbedring? :)

hgnubel
16/03/10, 19:05
kanskje en deffekt ventil ja.
Kommer tålig konstant hos meg, og jeg har den ventilen der, og det stod også en slik ventil på lyktespylerene.. kanskje du kan "tjuvlåne" den nede ved lyktepusserene å se om det blir forbedring? :)

Lyktespylerene virker ikke i det hele tatt, det er vel neste på listen min :) Kan vel ikke koste mye penger hos volvo disse ventilene.

Er litt småplukk med de lyktepusserene. Venstre visker funker, høyre får strøm som den skal men høres ut som motoren bare spinner og viskeren står bom fast. Har ikke lyst til å bare fjerne de helt heller, ser jo at den som virker faktisk har litt effekt nå om vinteren.

ChrML
16/03/10, 21:34
Koster ikke mange kronene for sånne ventiler hos Biltema. Fungerer greit de :). Brukte de på en praksisoppgave på VK1.