PDA

Vis full versjon : Bytte spiller for å kunne bruke iPod, hu-603



Ola Hagen
11/09/11, 22:34
Jeg har en pioneer AVH-2300dvd Mener å huske fra forrige bilen med mulighet å bruke iPod tilkobling..

Men så har jeg telefon og navigasjonen org i bilen, og jeg har hørt noe om at de vil slutte å funke hvis jeg tar ut den originale spilleren og erstatter med pioneeren som nevnt over.

Stemmer dette?

Vil ikke miste noen funksjon i bilen min, men ønsker lett og brukervennlig bruk av iPod i v70n, 2002modell min.

Tips mottas med takk.


Mvh Greenshadow

Ola Hagen
11/09/11, 22:50
Jeg ser at bilstereospesialisten har slik interface til pioneer spillere for Volvo v70 fra år 2000.

Står i info om at ryggelys og fler ting er med. Men jeg finner ikke noe om navigasjon.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5599&katid=754&mid=m436&id=&vn=736

Er dette noe grei vare? Hva med telefon og navigasjon?

Mvh Greenshadow

Sollien
12/09/11, 00:41
du har vel kansje ryggesensor også? du vil miste RTI, Ryggesensor og org. tlf om du kobler til en uorginal spiller.. det du kan benytte deg av er fks en IMiv boks http://www.imiv.ca/cms/products/product-list/imiv-classic-packages/imiv-classic-dvd-rti-package/ Da får du Ipod og litt ekstra ;) jeg har kjøpt en eldre modell som ikke har ipod... men jeg har kobla til en BT-motaker istedet :) synest det fungerer greit, enkelt å montere også :D

Ola Hagen
12/09/11, 06:04
du har vel kansje ryggesensor også? du vil miste RTI, Ryggesensor og org. tlf om du kobler til en uorginal spiller.. det du kan benytte deg av er fks en IMiv boks http://www.imiv.ca/cms/products/product-list/imiv-classic-packages/imiv-classic-dvd-rti-package/ Da får du Ipod og litt ekstra ;) jeg har kjøpt en eldre modell som ikke har ipod... men jeg har kobla til en BT-motaker istedet :) synest det fungerer greit, enkelt å montere også :D

Ok, men hva med denne fra bilstereospesialisten:
iPod interface Volvo i3VOL01? er dette noe lignende sak?

link til produktet: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9694&katid=665&mid=m436&id=&vn=736

Er det slik at de kan kobles på original spiller uten å koble ut noen ting som sitter der fra før, slik at alt virker?

'Mvh Greenshadow

Sollien
18/09/11, 01:39
det er 2 utak på baksiden av spilleren.. den som er til cd-skifter, som denne antagelig skal inn på, er okkupert av tlf, ryggesensor og RTI ;) den andre er til forsterker ! når du først er oppi den prisen ville jeg gått for IMiv sin.. det som skal i bakant av spilleren krever at du må ut med ac-panel å spiller tungvint å gjør, IMiv sin kobler du bak på dvd spilleren til RTI'en fire torx-25 dra ut av sporet, plugg på og skru fast gjenn, 5 min max :)

Ola Hagen
18/09/11, 21:02
det er 2 utak på baksiden av spilleren.. den som er til cd-skifter, som denne antagelig skal inn på, er okkupert av tlf, ryggesensor og RTI ;) den andre er til forsterker ! når du først er oppi den prisen ville jeg gått for IMiv sin.. det som skal i bakant av spilleren krever at du må ut med ac-panel å spiller tungvint å gjør, IMiv sin kobler du bak på dvd spilleren til RTI'en fire torx-25 dra ut av sporet, plugg på og skru fast gjenn, 5 min max :)

Jaså? Så den fra imiv skal monteres bak DVD spilleren til RTI som ligger i bagasjerommet på venstre side?

Også legge ledning til iPod framover fra der og til førersetet der jeg vil ha ipoden?

Så enkelt?

Ikke noe mer?

mister j
22/09/11, 21:13
Jepp, funker konge ;)
Og du som har RTI , så kan du med imiv, få ryggekamera også :)

Sollien
23/09/11, 00:02
Jepp, funker konge ;)
Og du som har RTI , så kan du med imiv, få ryggekamera også :)

Eller bare koble til ps3 :D

TurboNoob
25/09/11, 22:34
Er det noen i Norge som forhandler denne iMIV-saken?

Sollien
26/09/11, 13:37
Er det noen i Norge som forhandler denne iMIV-saken?

tror ikke det :confused: må nok bestilles ;)

mister j
26/09/11, 14:12
Får den fra Holland også

mister j
26/09/11, 14:17
http://volvotech.eu/

Ola Hagen
05/10/11, 16:56
Denne RTI leseren min driv og kødder og sier at cden må renses på naviskjermen.

Kan jeg koble på imiw koblingsgreia sjøl om RTI leseren ikke funker helt?

Eller må den kunne lese av cd og funke helt som den skal?

mister j
05/10/11, 19:29
Neida. Plugg den inn...
Trenger ikke ha fungerende RTI-DVD spiller, for at Imiv'en funker ;)

Ola Hagen
07/10/11, 10:49
Neida. Plugg den inn...
Trenger ikke ha fungerende RTI-DVD spiller, for at Imiv'en funker ;)

ok, fordi kontakten bak på leseren er nappet ut siden den skjermen spretter opp med en gang når jeg starter bilen og den maser på å putte inn renseskive osv....

Får ikke skrudd av den med knappene så den skal gå ned..

Men får jeg kjørt ned skjermen når jeg får koblet på imiw boks?

eller blir den stående hele tiden? (veit at ipod screen vil komme opp på den rti skjermen når jeg bruker ipod i bilen, men ellers når jeg ikke bruker radioen feks?.. )

mister j
07/10/11, 11:02
Er ikke sikker på den.
Men huk tak i hver eneste volvo du ser med RTI, og spør om ikke noen har ei renseplate du kan låne ;)
Følger med i oppgaderingskartpakkene...

Sollien
07/10/11, 15:15
eller du kan stikke på volvo å spør pent om å få låne med de :)

Ola Hagen
27/12/11, 20:58
Da har jeg bytta cd spiller til pioneer 2din spiller, funker fint og greit.

MEN, ryggesensorene funker forsatt! rygga mot garasjen til bestemutter'n og plutselig pep det raskere og raskere jo nærmere jeg kom..

Mente ikke dere at den ville slutte å fungere da org spilleren blir tatt ut?

mister j
28/12/11, 10:05
Da har jeg bytta cd spiller til pioneer 2din spiller, funker fint og greit.

MEN, ryggesensorene funker forsatt! rygga mot garasjen til bestemutter'n og plutselig pep det raskere og raskere jo nærmere jeg kom..

Mente ikke dere at den ville slutte å fungere da org spilleren blir tatt ut?

Kommer an på om du har egen høytaler til ryggesensorene, noe du da sansynligvis har, eller fullitegrert som muter musikken når ryggesesnorene slår inn.
Ved sistnevnte, vil du miste ryggesensorene ved radiobytte ;)

Ola Hagen
29/12/11, 19:25
Ok, men har funnet ut at lyden kommer ved sikringa ved venstre bak i hjulbrønn. Ok, da funker den i dwt minste.

Men fins det noe ekstra utstyr som kan påmonteres på ryggesystemet slik at jeg får noe visuell varsling?
Har litt nedsatt hørsel grunnet ulykke som ung..