PDA

Vis full versjon : Trøbbel med "antispinn" som slår seg inn.V70N

-S.Johnsen-
11/09/11, 18:41
Når jeg var ute på tur i dag så begynte plutselig antispinn og slå seg unn under akselrasjon, bare hoppa bortover som en kengeru.
Bilen det er snakk om er en 2004 mod V70N 2.0T 210.000km Manuell.
Har ikke merket noe av dette tidliggere, kan dette være pga dårlig motorfeste?
Har bestilt øvre motorfeste da dette begynner å bli dårlig.
Setter stor pris på innspill :)

_tormod_
11/09/11, 20:17
Lyser det noen lamper? Litt smådårlig beskrivelse, men de kan ofte oppføre seg slik dersom en ABS-krans foran har sprukket. Disse kan du kontrollere om du jekker opp bilen og drar hjulene rundt, da ser du om noen er defekte. Kransen sitter ytterst på ytre drivleddet inn mot hulnavet.

-S.Johnsen-
11/09/11, 20:19
Lyser det noen lamper? Litt smådårlig beskrivelse, men de kan ofte oppføre seg slik dersom en ABS-krans foran har sprukket. Disse kan du kontrollere om du jekker opp bilen og drar hjulene rundt, da ser du om noen er defekte. Kransen sitter ytterst på ytre drivleddet inn mot hulnavet.

Abs lampa lyste, men slukket rett etter, og så ikke noe mere til den senere heller..
Hørtes ut som mye jobb dette her :(

_tormod_
11/09/11, 20:43
Veldig enkelt å sjekke dette. Tar bare noen minutter på verksted også, så kan umulig ta mange kroner for å sjekke det. Ved feilkodeutlesning vil du få mere info om hvorfor abs-lampa har lyst også :)

-S.Johnsen-
11/09/11, 20:54
Veldig enkelt å sjekke dette. Tar bare noen minutter på verksted også, så kan umulig ta mange kroner for å sjekke det. Ved feilkodeutlesning vil du få mere info om hvorfor abs-lampa har lyst også :)

Får se om jeg rekker og stikke bortom verksted og lese av noen feilkoder i morgen jeg da..
Tusen takk for tips :)