Vis full versjon : Tette hull etter "innsynsskydd" på 93 240
Tok å fjernet denne og skvettlappene fordi det er penere og skulle ha vekk noe overflaterust så jeg lurer på gode metoder å tette de 2 nåkså store hullene. Har såvidt rørt sveiseapparat og er også skeptisk på å sveise de tynne platene med så lite erfaring, men vil bare ha en gode tips for å få fylt hullene uten at det begynner å ruste senere..
Ingen som vet? Har jo sett mange biler som har blitt "bygd om" til før 86.
HarryVolvo
13/09/11, 21:06
Hvor er de der hullene du prater om?
Er det "leppa" under bakfangeren du mener?
Har fjernet mange slike, og ikke fått noen hull til overs etter det.. :\
Leppa under bakfangeren ja, den på 86+ modeller... Er 2 hull på vær side på 1cm i diameter
tipper du tenker på de 2 hulla nederst på bakskjermene. ned mot reservehjulsbrønnen.
Før jeg starta oppussinga"i gamle dager" så hadde jeg tetta de med gummipropper. kjøpte ett sett med div størelser. husker ikke hvor. ser nesten ut som en gumminippel. men de er flate. trur det var på biltema jeg fant de.
blir jo fortsatt synlig men bedre enn 2 hull rett inn i bagasjen.
skal du ha det penere må du nesten sveise eller muligens lime med karroserilim.
HarryVolvo
13/09/11, 22:39
Jeg har aldri sett de hulla jeg.. Finnes det forskjellige typer lepper da? Mine lepper har vært skrudd rundt om bakpå midten med 10mm skruer, + skruer gjennom skvettlappene.. Har vært skrudd fast hele veien rundt sammen med støtfangeren.. :)
Nei fy, skal ikke ha noen gummipropper, mente mer å tette de helt ja. Tenkte på karosserilim da jeg er veldig dårlig å sveise, tenkte å lime på en tynn plate av noe som ikke ruster med tec7 og fylle med karrosserilim på utsiden, pusse ned og lakkere over. Men hvordan er karosserilim, visste ikke hva det var en gang før noen dager siden da jeg søkte etter metoder på å tette slike store hull uten å sveise
Enten sveise og gjøre det skikkelig, eller la være og ha det slik det er...:)
"Jallamekk" fungerer ikke så bra i lengden...
tjaa, har hørt mye bra om karosserilim, men er det mulig å pusse etter at det har herdet??
hvis du uansett skal lakkere hadde jeg sveist. men hvis du ikke har mulighet til det så skjønner jeg det. har ikke prøvd og pusse på slikt lim. men bør jo ikke være helt håpløs. sliper jo stål osv når man sveiser. mulig det er litt seigere og slipe men. går jo ann og prøve litt på noe annet først.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.