PDA

Vis full versjon : Rica tuning av 2.4 D3 163



Per-erik
10/09/11, 11:19
Hei,
jeg ser Rica leverer tuning som tilsvarer D5 spec(205Hk/440Nm)

Vil jeg fremdeles få problemer med nybil garantien om jeg får havari på motor og gear hvis jeg ha brukt slik programvare.

Vil Volvo se at jeg har tunet, eller ser de bare max moment?

Slik jeg har forstått det er jo dette samme motor som D5 og bør tåle dette eller?
P-E

konso
10/09/11, 14:32
Sålenge du endrer på bilens originale oppsett så ryker garantien ja.

volvoRsport
10/09/11, 14:43
Hvis du bruker Polestar så beholder du nybilgarantien. Dette må du til en Volvoforhandler i utlandet for å få innstalert, f.eks Sverige. Noen som sier at det ikke fungerer på norsk solgte biler, mens andre sier at det gjør.
www.polestar.se

Per-erik
10/09/11, 17:16
Hei,
ok, da er det kun polestar som gjelder altså. Er dere sikker på at ikke det og vil gi problemer ved eventuelt havari?
P-E

Holern
11/09/11, 19:11
Hei,
ok, da er det kun polestar som gjelder altså. Er dere sikker på at ikke det og vil gi problemer ved eventuelt havari?
P-E

Om du får Polestar på din bil har du fremdeles nybilgarantien intakt, det er nemlig Volvo selv som utfører dette ;)

Så vidt jeg har forstått er det landskoden i bilens programvare som avgjør om du kan installere Polestars oppgradering. Har du norsksolgt bil har du landskode 11 (om jeg husker riktig), og denne kan visstnok ikke oppgraderes med Polestar.

Per-erik
11/09/11, 19:25
Om du får Polestar på din bil har du fremdeles nybilgarantien intakt, det er nemlig Volvo selv som utfører dette ;)

Så vidt jeg har forstått er det landskoden i bilens programvare som avgjør om du kan installere Polestars oppgradering. Har du norsksolgt bil har du landskode 11 (om jeg husker riktig), og denne kan visstnok ikke oppgraderes med Polestar.

Hei og takk for svar:-)
Jeg kjøper bilen igjennom volvoforhandler i Norge. bilen gikk fra Drammen før helga, og jeg er vel neppe så heldig at jeg får en svensk bil..
P-E

Cane
17/09/11, 01:14
Hei og takk for svar:-)
Jeg kjøper bilen igjennom volvoforhandler i Norge. bilen gikk fra Drammen før helga, og jeg er vel neppe så heldig at jeg får en svensk bil..
P-E
Da får du høyst sannsynlig norsk markedskode i bilen - men det er ikke helt sikkert. Det er verdt å dobbeltsjekke om det fungerer når du tar service i Sverige. For hvis du først har bestemt deg for en effektoptimering vil jeg sterkt anbefale Polestar - med alle de fordeler du får ved å holde deg til Volvo original.

Jeg har brukt pinlig mange timer på dette emnet, og sist for et par uker siden var jeg i kontakt med en tekniker på hovedkontoret til Polestar ang. eventuelle løsninger. Men det finnes dessverre ikke løsninger for norske biler da policyen er å ikke støtte det norske markedet.

Norske eiere som er heldige og likevel får oppgradert, har enkelt og kort fortalt en annen markedskode i bilen. Og hva din bil har, vet du helt sikkert når verkstedet kobler til bilen.

Gratulerer med ny bil!

Per-erik
17/09/11, 07:36
Hei, og takk for svaret Cane. Jeg får bilen på mandag eller tirsdag.
Er det mulig for meg å finne denne markedskoden selv. Er ikke så mye i Sverige.

Cane
17/09/11, 13:05
Hei, og takk for svaret Cane. Jeg får bilen på mandag eller tirsdag.
Er det mulig for meg å finne denne markedskoden selv. Er ikke så mye i Sverige.
Bare hyggelig!
Kanskje er det noen her på forumet som jobber på Volvo som vet om det er mulig å finne markedskoden selv.
Skal jeg selv anta noe, vil jeg tro at dette er synlig kun ved å koble til riktig utstyr og lese fra bilens ROM (Read Only Memory).