PDA

Vis full versjon : Volvo 240GLE 83mod. Knallfin! BILLIG



RogerK
09/09/11, 23:23
Hei.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30585831

Selger nå denne spesielle og flotte 240GLE, veteran om ca 1,5 år. Bilen har vert eid av en eldre mann frem til for ett års tiden og har hatt ett rolig liv. Bilen er påkostet masse på karosseri og fremstår som kjempefin og meget god stand. Det er takluke. Det er en B23E (innsprøyting) Motor fungerer helt topp! Det er ganske nytt batteri. Det er ikke rust rundt vinduer lister, bare litt overflate rust på kanaler og nederst på dører, og hjulbrønnene.
Interiørmessig er den også kjempefin, liten sprekk i førersete.
Bilen er knall god å kjøre, og alt fungerer fint. Bilen må oppleves.
For en Volvoentusiast er dette ett samleobjekt.
Legg merke til turteller, listene rundt vinduer og dører GLE er sjelden vare.
Dører er faste og fine ikke noe slark noen plass.
Når du kjører bilen er det ikke en knirkelyd.
Lettmetall felger og stålfelger.

Dette er en bil jeg kjøpte for å ha som hobby , men jeg må nok gi etter for sterkere krefter og selger derfor denne billig.

Den skulle vert på EU kontroll i mai, men det har ikke blitt gjort. Denne går nok glatt igjennom. Og hvis du vil kan jeg bestille en time og vise den.

Skulle du ønske det kan du få en M47 manuell gir kasse med (1000kr), har også en nyoverhalt B21 AT motor som har 530topp og nye blybronselagere Mahle stempler nye ringer ny vannpumpe etc . Ikke helt ferdig montert. Kan få med motor og jiggen den står i for 5000kr ekstra.
Motor er bygget med deler fra SPM motor.

Denne er perfekt å bygge om til turbo motor pga bensin opplegget ligger klart med tur retur.

Men denne Volvoen behøver egentlig ikke noe ny motor.

Ring meg for en Volvoprat så skal vi nok bli enige om noe jeg er ikke urimelig på pris for nå skal garasjen ryddes!
Og jeg vil ha alt vekk SNAREST derfor er prisen rimelig.

Kan vurdere å ta innbytte i felger: Ocean MK18 eller Eiker E1 eller lignende.

MVH
Roger Karlsen
95196419

RogerK
11/09/11, 21:04
Solgt!