PDA

Vis full versjon : Kva er denne verdt? (V70n R awd)



thamule
09/09/11, 21:31
Kva kan ein gi for noke slikt?
Volvo V70R (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29523603)

Volvo V70 R Awd
2004
125 000 km
Bra stand, litt slitt framsete.

Grom bil, men kva i all verden er den verdt? Lurer på denne vs f.eks. 2005/2006 audi a4 2.0 tfsi s-line quattro, trimma til 280-290

Kom med synspunkt! :)

http://cache.finn.no/mmo/2011/7/9/3/295/236/03_-663036394.jpg

gaupe
09/09/11, 21:34
Dei to bilane kan ikkje samanliknast!

aarnes
09/09/11, 21:38
For et sammentreff...
satt akkurat å så på den på finn.no nå..


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29523603

thamule
09/09/11, 21:52
Forklar gjerne meir Gaupe, har aldri hatt muligheita til å prøve ein. :)

aarnes: Eg synst det var ein litt "døll" farge eksteriørt. Og synst den sennepsgule interiørfargen er litt for skrikande, men virkar ellers som ein grei bil trur eg...

Petter
09/09/11, 21:59
Solgte min 04 r aut i 2009 med km:165000 for 395.000.

Så det er prisen på denne er ikke feil

thamule
09/09/11, 22:06
Ja ok. Kjekt å vite. Manuell er nok å foretrekke trur eg. Automaten er jo vesentlig treigare frå 0-100.

Ligg ein automat ute til 268 tusen, synst det var veldig rimelig!

GLTOslo
10/09/11, 11:01
Ja ok. Kjekt å vite. Manuell er nok å foretrekke trur eg. Automaten er jo vesentlig treigare frå 0-100.

Ligg ein automat ute til 268 tusen, synst det var veldig rimelig!

Denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30505812

Veldig rimelig ja..det har vel en sammenheng med at den står med 103kw i autosys...

gaupe
10/09/11, 12:50
Forklar gjerne meir Gaupe, har aldri hatt muligheita til å prøve ein. :)

aarnes: Eg synst det var ein litt "døll" farge eksteriørt. Og synst den sennepsgule interiørfargen er litt for skrikande, men virkar ellers som ein grei bil trur eg...

Er på ingen måte sennepsgult interiør, det er ei blanding av brunt og oransje. R modellane er på linje med S-modellane til Audi.

thamule
10/09/11, 16:13
Er den ombygd altså? Då forklarar jo det ein del.

S4 og s-line kan jo leverast med same interiør og 2.0 tfsi har stort trimmepotensial. Var like før eg reiste og kjøpte denne audi s4en (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27197551) no i helga, men girkassen gjer meg svært skeptisk.... So tørr ikkje

thamule
10/09/11, 22:19
Korleis er det med haldex-systemet då? Blir den overstyrt viss ein vil det? Eller er det understyring og sikkerheit for alle penga? Har prøvd quattro-systemet til Audi basert på Torsen, og er veldig imponert av det. Litt redd for at awd-systemet til Volvo med haldex vil skuffe meg. Inviterer det til morro?

Texascom
11/09/11, 17:58
Korleis er det med haldex-systemet då? Blir den overstyrt viss ein vil det? Eller er det understyring og sikkerheit for alle penga? Har prøvd quattro-systemet til Audi basert på Torsen, og er veldig imponert av det. Litt redd for at awd-systemet til Volvo med haldex vil skuffe meg. Inviterer det til morro?

Siden det er en dyr bil å leke med tørr jeg ikke satse, men den understyrer ikke mye!

http://www.youtube.com/user/Texascom1#p/u/11/HRFtjwNKd24

thamule
11/09/11, 22:10
Tusen hjertelig takk for den filmen! Såg ut som det var greit å få ut bakenden , så no no er eg heilt sikker, det blir V70 R awd.

No blir berre problemet å finne ein med relativt lav km, parkeringssensor (dama vil ha) og manuell girkasse.... Gi gjerne tips ;)

EDIT: Iskjøring er veeeldig morro! :D

Texascom
12/09/11, 08:19
Moro det! Men det der var på en altfor smal bane, mye artigere å satse litt oppi Sigdal - der er banen helt konge!! :D Kommer film derfra til vintern når jeg får kjørt meg inn litt ;)

Et godt tips, bruk god tid på å finne den rette bilen - ikke forhast deg å kjøp katta i sekken! Manuell er et must og helt 06 eller nyere!

thamule
12/09/11, 10:35
Moro det! Men det der var på en altfor smal bane, mye artigere å satse litt oppi Sigdal - der er banen helt konge!! :D Kommer film derfra til vintern når jeg får kjørt meg inn litt ;)

Et godt tips, bruk god tid på å finne den rette bilen - ikke forhast deg å kjøp katta i sekken! Manuell er et must og helt 06 eller nyere!

Huff nei, blir skrekkelig skuffa viss eg ender opp med mandagsbil:(

Men 2006 og opp ja, kvifor det? Og er det noko spesielt ein bør sjå etter på R-modellen ved evt kjøp? Blir jo uansett å levere den inn til Volvo eller Naf før eg slår til, men greit å vite om det er noko spess med desse bilane. Ser for meg at understellet ikkje er gratis?

andreas
12/09/11, 10:48
Nyare enn 2006 skal du vera heldig om du finn... i 2007 kom V70II utan R på modellprogrammet.

GMV
12/09/11, 10:52
Se etter oljelaksjer fra drivverk, ulyder osv. Ett bra tips er å ta en titt på bremseskiver/klosser. Uvanlig mye slitasje på en bil med lav km stand avslører at bilen gjerne er brukt hardt. Sjekk også om innstillingen på demperne fungerer og at alle demperne virker som de skal, da dette er dyre deler å bytte. Interiøret bør også være helt, men det er sjelden å finne en bil uten den klassiske slitte flekken på sidenstøtten på sjåførsetet dessverre. På utsiden er de dyre delene konsentert rundt fronten. Du kan også sjekke om det er satt feilkoder på en enkel måte uten noe verktøy.Se her (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16850). Skal du ha en sånn bil vil du også gjerne ha en med mest mulig utstyr, og JA du skal ha Atacama interiøret, finnes ikke noe penere og du kommer ikke til å angre på at du valgte det. De andre fargene er dølle i forhold, og det er jo akkurat denne fargen som gjør at en R skiller seg fra mengden.

thamule
12/09/11, 12:31
Andreas
Ok. Om det er 04/05 eller 06, spelar forsåvidt liten rolle for meg, så lenge prisen er rett, men var Texascom som antyda at 06 -> var lurt. Fortsatt litt usikker på kvifor. Men om det er nesten mulig å få tak i så betyr det forsåvidt ingenting.

GMV
Tusen takk for tips her!
Litt skeptisk til Atacama, men det skiller seg ivertfall ut :)
Men kva vil det sei at ein feilkode er satt?

Texascom
12/09/11, 13:00
De seneste modellene er de beste siden Volvo stadig gjør forbedringer. 05-> har jo det nye interiøret mens 04 har det gamle fra 01.

thamule
12/09/11, 13:23
Ok. Takk for oppklaring. Fint interiør er jo alltid kjekt :) Gjer kanskje bilen litt meir "moderne"

andreas
12/09/11, 13:29
På 04/05 er momentet på modellane med geartronic begrensa til 350nm mot 400nm grunna den gamle 5-trinns kassen. I 2006 kom den nye 6-trinns kassen utan momentbegrensing, noke som resulterer i 1 sekund mindre tid frå 0-100.

edit: gjerne ikkje spesielt relevant om du skal ha manuell.

GMV
12/09/11, 13:35
At en feilkode er satt betyr at det bør sjekkes opp imot en feilkode avleser hva som er feil.
Interiør endringene før og etter 06 er vel ikke rare greiene vel?
Eneste jeg har lagt merke til er koppholderen forran (rullegardin istedet for vippelokk), og endringer i sømmene på forsetene.
Største endringen er vel lakkert listverk, baklys og annen kasse på biler med Automat.

Texascom
12/09/11, 13:45
At en feilkode er satt betyr at det bør sjekkes opp imot en feilkode avleser hva som er feil.
Interiør endringene før og etter 06 er vel ikke rare greiene vel?
Eneste jeg har lagt merke til er koppholderen forran (rullegardin istedet for vippelokk), og endringer i sømmene på forsetene.
Største endringen er vel lakkert listverk, baklys og annen kasse på biler med Automat.

+ hele radiokonsollen er annerledes på 04- mot 05 og nyere ;)
Men ikke no ekstreme greiene uansett, detaljer..

Uansett så er en R en grom bil!

gaupe
12/09/11, 14:04
På 06 kom også haldex 3, på volvospråk det som heiter instant traction.

thamule
12/09/11, 15:37
andreas:
Blir manuell ja. Men visste ikkje at automatkassen var ny då. Så på 06 så er automat også aktuelt, men det blir mest sannsynlig manuell ja.


At en feilkode er satt betyr at det bør sjekkes opp imot en feilkode avleser hva som er feil.


Ok

gaupe:
Litt mindre forsinkelse i systemet då kanskje?

hgnubel
12/09/11, 16:01
At en feilkode er satt betyr at det bør sjekkes opp imot en feilkode avleser hva som er feil.
Interiør endringene før og etter 06 er vel ikke rare greiene vel?
Eneste jeg har lagt merke til er koppholderen forran (rullegardin istedet for vippelokk), og endringer i sømmene på forsetene.
Største endringen er vel lakkert listverk, baklys og annen kasse på biler med Automat.

Den rullegardinen over koppholderene virker så mye mer solid og gjennomtenkt at jeg nok ville ha bygget om om jeg hadde gamle typen. Mulig jeg har vært veldig uheldig, men jeg synes de av gamle typen jeg har sett har vært skranglete og fæle.

GMV
14/09/11, 00:35
Den rullegardinen over koppholderene virker så mye mer solid og gjennomtenkt at jeg nok ville ha bygget om om jeg hadde gamle typen. Mulig jeg har vært veldig uheldig, men jeg synes de av gamle typen jeg har sett har vært skranglete og fæle.

Er enig der. Er lett å komme borti med albuen på det vippelokket. Men må man ha komplett midtkonsoll med armlene og full pakke? Litt vanskelig å finne i Acatama....

locked
17/09/11, 14:39
andreas:
Blir manuell ja. Men visste ikkje at automatkassen var ny då. Så på 06 så er automat også aktuelt, men det blir mest sannsynlig manuell ja.



Ok

gaupe:
Litt mindre forsinkelse i systemet då kanskje?

Ingen forsinkelse, drift på alle 4 hjul fra stilleståande. Fungerar meget bra. Det blir rekna for å vere permanent firehjulstrekk.

Edit: det er fortsatt ikkje sperrefunksjona og sånt då, så du risikera å spinne på ett hjul framme og ett bak om du har ulikt marktrykk viss vegen er veldig skeiv. Det som har stoppa meg i å komme fram er riktignok bakkeklaring sjølv om eg har en fjellhøg V70...

GMV
17/09/11, 15:18
Ingen forsinkelse, drift på alle 4 hjul fra stilleståande. Fungerar meget bra. Det blir rekna for å vere permanent firehjulstrekk.

Edit: det er fortsatt ikkje sperrefunksjona og sånt då, så du risikera å spinne på ett hjul framme og ett bak om du har ulikt marktrykk viss vegen er veldig skeiv. Det som har stoppa meg i å komme fram er riktignok bakkeklaring sjølv om eg har en fjellhøg V70...

Quaife diff forran og bak løser problemene med spinning på to hjul.:D

thamule
17/09/11, 16:12
So då er det altså 2006 modell som er tingen. Problemet med det er nok prisen.... :mad:

GMV
22/09/11, 16:13
Er disse to haldex enhetene byttbare om hverandre mon tro? Sånn at en 2006-> kan benyttes på en 2003 f.eks....

Texascom
22/09/11, 18:50
Er disse to haldex enhetene byttbare om hverandre mon tro? Sånn at en 2006-> kan benyttes på en 2003 f.eks....

Hmm, godt spørsmål.. Litt dyrt å forske på dette egentlig, dyre deler det der!
Mulig folk på swedespeed.com vet dette siden disse bilene ikke koster noe i USA.

gaupe
22/09/11, 19:59
Har begge delar på tunet no ;-)

Texascom
24/09/11, 17:26
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30652056

GMV
24/09/11, 21:00
Hmm, godt spørsmål.. Litt dyrt å forske på dette egentlig, dyre deler det der!
Mulig folk på swedespeed.com vet dette siden disse bilene ikke koster noe i USA.

Er innpå det forumet rett som det er men kan ikke huska å ha lest noe om akkurat det temaet. Kommer nok IKKE til å bytte haldex bare for å teste nei, da måtte det vært pågrunn av at den var defekt. Noe forøvrig den ikke er. Byttet filter på min, men olja så fremdeles ut som ny, så byttet bare ett par dl av den for å kontrollere at det ble riktig mengde. Va heller ingen rusk eller rask i sugesilen på pumpa.

Texascom
29/09/11, 19:46
Fått handlet deg noe bil enda?

Fikk igjen bekreftet firehjulsdriften min i dag, uten forinkelse.
Bakke med tilkjørt grus, ble fire "startspor" da :P Liker ikke å slure for mye.