PDA

Vis full versjon : b230fk får for mye bensin med 558 dyser



alecxz
09/09/11, 14:28
Hei. Har en B230fk motor fra 98 i en 242 jeg trenger hjelp med :)

Satt først på en 15g turbo og en ecomax viking chip på 0.8bars ladetrykk.
Virka som den gikk litt magert for den begynte å sperre på fullt pådrag.
Kjøpte meg da noen 558 dyser, siden det var dem som folk flest her bruker på typ orginale motorer virker det som. Nå Ryker det litt svart og går veldig ujevnt syns jeg, +at pluggene er sota ned, så den får jo alt for mye bensin nå. Hva kan være galt/hva trenger jeg? Må jeg ha meg en annen chip? Større lmm? Takker for svar :)

Får også feilkoden, 113 Oksygensensor justering for mager eller for rik. ;) hehe

Kalsn
09/09/11, 16:34
Hei. Har en B230fk motor fra 98 i en 242 jeg trenger hjelp med :)

Satt først på en 15g turbo og en ecomax viking chip på 0.8bars ladetrykk.
Virka som den gikk litt magert for den begynte å sperre på fullt pådrag.
Kjøpte meg da noen 558 dyser, siden det var dem som folk flest her bruker på typ orginale motorer virker det som. Nå Ryker det litt svart og går veldig ujevnt syns jeg, +at pluggene er sota ned, så den får jo alt for mye bensin nå. Hva kan være galt/hva trenger jeg? Må jeg ha meg en annen chip? Større lmm? Takker for svar :)

Får også feilkoden, 113 Oksygensensor justering for mager eller for rik. ;) hehe

Større dyser på "org-ecomax" chip og lmm går ikke... Kjører selv med 558 dyser og 300 hk chipper og 3"lmm, men går ganske fett framdeles

alecxz
12/09/11, 19:03
Jaokei. Mye bruker din på mila da?;) min går jævli fett, så den soter greit. Men hvis jeg kjøper meg thelostartof chippene? Holder dette da, eller er det noe mer som må gjøres?:)

Dan Bay-Johansen
02/04/16, 20:45
Hva ble løsningen her?