PDA

Vis full versjon : Lufting/fillter bensintank 240 91mod



Carlsberg
08/09/11, 21:25
Hei! Har søkt litt på forumet, men finner ikke stort om emnet. Har en 240 med b230fk i, der er det fillter/luftepotte fra bensintank monter i skjermen foran. Med 2 slanger til insug for å slurpe i seg bensindamp.. Men er dette i biler med B230fk orginalt? Kjører jo trykk tilbake til filteret når turbo lader,å da har det vell lite for seg? pluss mister jo ladetrykk ut der oxo Eller er jeg på bærtur? Hva gjør dere med luftinga til tanken om denne skal fjærnes?
Takker for svar:)

Carlsberg
09/09/11, 18:40
Ingen?

HarryVolvo
09/09/11, 18:46
Det lurer jeg også på, da jeg har 240 med FK og den stygge boksen der.. Vil fjerne den, men kobler man den fra, går ikke bilen ordentlig etter som jeg har forstått..?

ArneR
09/09/11, 21:58
Den boksen samler bare opp bensindamp fra tanken når bilen står parkert et varmt sted.

Det er to slanger på den, den ene (tynne) er et vakuumsignal om at bilen går og damp kommer ut av den største slangen og kan begynne å forbrennes.

Bare å fjerne, har ingenting å si på motorens funksjon.

HarryVolvo
09/09/11, 22:26
Hmm.. Kommer det turbotrykk ut til den boksen når turboen lader da? Pga vaccumslangen?

Carlsberg
09/09/11, 22:47
Om det er vacum ventil der skal det ikke bli noe trykk lekkasje, men den ventilen er noen år gammel så stoler ikke 100% på at den holder tett.. Kommer til å fjerne den jeg da. Mindre lekkasje punkter å tenke på. Takker for svar.