PDA

Vis full versjon : kranglete 245 91 mod.



Jensemæinn
08/09/11, 18:07
har en 91 mod volvo 245.
Den driv å stopper hele tida. Den bare dør å lambda sonde lampa begynner å lyse å den vil ikke slukke at før jeg har tatt av ledningene på batteriet. Noen som har noen ide om hva dette kan være?

Bilen har gått generelt dårlig siden jeg bytta hjerne i den. har også skifta lambda sonden og bensin filter. bytta tankpumpe også å da ble bilen litt kveikere, men går fortsatt dårlig i motbakke. det bare bauler når jeg gir på gass.

Jan turbo
08/09/11, 18:09
Hva med å sjekke etter feilkode på diagnoseboksen ? Hvis den legger feilkode er det litt
enklere.

Jensemæinn
08/09/11, 18:10
får bare opp feilkode på feil blanding. hvor kan je finne ei liste over feilkoder på denne bil?

Jensemæinn
08/09/11, 18:42
tok ut feilkoder nå å da var det feil signal fra luftmengdemåler. å mangler signal fra speedometer. så det er sikkert forklaringa på hvorfor den stopper.

Jan turbo
08/09/11, 19:42
Ta og koble vekk lmm å prøvekjør. Se om den er bedre da. Du vil få feilkode da men hvis lmm er def vil den muligens gå bedre uten.

Jensemæinn
08/09/11, 20:09
koble vekk lmm å da gikk den dårligere på tomgang å gikk dårligere. men lambda lampa begynte å lyse at å ville ikke slukke. måtte ta av ledninga for å få den til å slukne.

Jan-Einar Jenssen
08/09/11, 21:26
tett katalysator?

Jensemæinn
08/09/11, 21:32
har vøri på tanken . skal prøve å ta den vekk å se hvordan den blir da. bare montere på et rør til eldre bil

Jan-Einar Jenssen
08/09/11, 21:35
har vert bortig flere ganger at katta har tettas seg.merkes ved at bilen blir latere og latere. til slutt starte den ikke i det hele tatt :p