PDA

Vis full versjon : Problem med turbotrykk



Nuhic85
08/09/11, 10:21
Hei

Har en C70 2.0lt 163 hk som eg har chippet med bsr og skulle få 240 hk. Noke som eg trur er overdrevet.

Har aldri merket so alt for stor forskjell med og uten chip.Byttet LMM og det hjalp litt.
Men nå når eg gir på so føler eg at trykket bygger seg opp og so mister det fort.
Eks : visst eg trykker gassen inn san halvvegs so får eg bra respons, visst eg trykker gassen heilt inn so for eg dårligere respons.
Tenker om det kan ver en lite hål(rift) på en slange som klarer seg på lavt trykk men slipper ut ved større trykk.

Har noen vert borti slike problem ?

Lynvinge
08/09/11, 13:35
Hvis du mister trykket ville jeg gått over slanger ja. Mye ladder du maks? Kan være WG som ikke klarer å holde trykket og åpner?

gull pilen
08/09/11, 14:40
er vel ladetrykk regulerings ventil på denne?
http://www.ipdusa.com/products/7624/9155936-bcs-boost-control-solenoid

http://www.ipdusa.com/products/4764/3e1010-ipd-heavy-duty-turbo-controller-valve-hd-tcv-for-1998-2009-p80-p2-models

Nuhic85
08/09/11, 14:51
Har prøvd å gått over slangene, men vanskeleg å sjå sikkeleg. Har prøvd også med startgass men ingenting å finne. Uten chip ska den ladde rundt 0,5 med 0,9. Eg klarer å komme litt over 0.8 so detter trykke fort. Kan turboen bjunde å bli gåen? Laddder lavt på høge turtall. Hvordan kan eg sjekke om WG er gåen? Kan det være gasspjeld som er skjete å ikke for op a å lukka som det skal? Har også kobla den opp mot pc på verksted og de klarer ikke å finne noe feil.

gull pilen
09/09/11, 08:39
Har prøvd å gått over slangene, men vanskeleg å sjå sikkeleg. Har prøvd også med startgass men ingenting å finne. Uten chip ska den ladde rundt 0,5 med 0,9. Eg klarer å komme litt over 0.8 so detter trykke fort. Kan turboen bjunde å bli gåen? Laddder lavt på høge turtall. Hvordan kan eg sjekke om WG er gåen? Kan det være gasspjeld som er skjete å ikke for op a å lukka som det skal? Har også kobla den opp mot pc på verksted og de klarer ikke å finne noe feil.

har hørt det er litt feil ute å går me de ladetrykkstyringsventilene (slike jeg linket til) så sjekk dem først...