PDA

Vis full versjon : Turbo "staller" på fult trykk.



Minge89
07/09/11, 23:29
Hei
Som tittel sier så "staller" turbon når jeg får fylt trykk.
Nå skal det sies at det er en billig cinaturbo, og ladstrykket er ikke helt orginalt. hehe.
Problemet er hvis girer ned fra 5 til 3 og får ladetrykket (skjer ved ca 1.3 og oppover) og kommer til en 4500 rpm så virker det som at lufta kommer i retur for det blåser å styrer fra luftfilteret, og turbon lader ikke før 4000, men det har nok noe med turboen å gjøre.
Noen som har en formenin om hva det kan være?
Kan også si at jeg kan fint kjøre 1.5-1.6 på 2. gir, men 3 og oppover må jeg under 1.3

På forhond takk for svar:)

Batland
08/09/11, 16:42
Hei
Som tittel sier så "staller" turbon når jeg får fylt trykk.
Nå skal det sies at det er en billig Kinaturbo.
På forhånd takk for svar:)
Som så mange andre har også du fått som fortjent når du sparer penger på den mest betydningsfulle effekt-bidrags-yteren på hele motoren.

Turboen er den viktigste delen og valget av turbo er avgjørende for om resultatet kan beskrives som suksess eller fiasko.
Valg av turbo bør derfor være veloverveid, men "skummelt" mange i Volvoleiren kjøper billige dritt Kina turboer i blinde - og får resultater deretter. :(

s4nd3r
08/09/11, 20:43
hva manefoil/grenrør har du?

Sebbe
08/09/11, 20:51
var en på forumet her som slet med turbo stall, det var fordi den gikk for fett, det løste seg når han kjøpte datasprut, men det holder kansje med ny chip, har hørt thelostartof chippene holder ett ganske bra og jevnt afr i forhold til andre chipper

s4nd3r
08/09/11, 20:55
ser han har en 940fk.. alså 940 manefoilen..
kansje det hjelper med litt porting?? her ser du bilder av en 940 manefoil, og en kinaturbo..
myye luft som blir bremset her.....
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1223.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/589.jpg

VolvoR-Sport
08/09/11, 21:27
kan vell også ta mer ut til sidene?
med match porting mot toppen blir jo ikke manifolden så værst :)

Berg Performance
08/09/11, 21:39
Regner også med at Trådstarter kjører med T-Kam, noe som ikke akkurat hjelper på problemet.. ?

Minge89
08/09/11, 22:20
Hei.
Takk for mange gode svar.
Beklager at jeg ikke har gitt nok innfo:)
Turbon ble kjøpt av forige eier for 1700 så hadde ikke så fryktelig store forhåpninger om den, det er nok den største grunden for at ladetrykket kommer så sent. manifoilen er en orginal turbomanifoil ja og har fått besked om det at hvis den portes maks så fungerer den helt greit, alt av rør er 3", har 3"llm en større alukjøler og 300hk chippene fra turbotrimming. kjører med stillbar bensintrykksregulator på rett over 2 bar, og større dyser. Kammen er jeg litt usikker på men han trudde det var vx3 kam, også har jeg en A kam liggene hvis den er bedre:) Trudde ikke stalling hadde noe med turbo å gjøre jeg, har hørt at dette fennomenet oppstår når motoren ikke klarer å ta i mot nok luft. men om dette faktisk stemmer vet jeg ikke, men synes jo det virker ganske fornuftig.

s4nd3r
08/09/11, 23:18
motoren din klarer ikkje og bli kvitt lufta... går ut i fra manefoil er rød/hvit etter litt hard kjøring? :p tenk den motor bremsa du kjører med...
eg portet og fjerna laberint tetninga med. luft fres, vinkelsliper (med slipeskive, ikkje flappdisk), og rettholk... (ikkje anbefalt) men fungerte i mitt tilfelle... steike flatt og fint..

Ola Moen
09/09/11, 00:46
Hei.
Takk for mange gode svar.
Beklager at jeg ikke har gitt nok innfo:)
Turbon ble kjøpt av forige eier for 1700 så hadde ikke så fryktelig store forhåpninger om den, det er nok den største grunden for at ladetrykket kommer så sent. manifoilen er en orginal turbomanifoil ja og har fått besked om det at hvis den portes maks så fungerer den helt greit, alt av rør er 3", har 3"llm en større alukjøler og 300hk chippene fra turbotrimming. kjører med stillbar bensintrykksregulator på rett over 2 bar, og større dyser. Kammen er jeg litt usikker på men han trudde det var vx3 kam, også har jeg en A kam liggene hvis den er bedre:) Trudde ikke stalling hadde noe med turbo å gjøre jeg, har hørt at dette fennomenet oppstår når motoren ikke klarer å ta i mot nok luft. men om dette faktisk stemmer vet jeg ikke, men synes jo det virker ganske fornuftig.

Du kjører med 2 bar bensintrykk??? Se litt på det kanskje..

Minge89
09/09/11, 08:21
Men den skal vel ikke bli kvitt lufta? lufta skal jo inn i motoren, hvis jeg da porter manifoilen vil jeg jo få bedre gjennomstrømning, turbon vil jo da få mere eksos inn og ha muligheten til å kunne produsere enda meee luft. Og da blir det vel bare enda mere i retur?

Er 2 bars bensintrykk for lite? Lurer på å bytte til den orginale, hvor mange bar får jeg da?:)

gull pilen
09/09/11, 08:35
Men den skal vel ikke bli kvitt lufta? lufta skal jo inn i motoren, hvis jeg da porter manifoilen vil jeg jo få bedre gjennomstrømning, turbon vil jo da få mere eksos inn og ha muligheten til å kunne produsere enda meee luft. Og da blir det vel bare enda mere i retur?

Er 2 bars bensintrykk for lite? Lurer på å bytte til den orginale, hvor mange bar får jeg da?:)

orginalt er 3 bar...

Sebbe
09/09/11, 10:18
hva slags dyser kjører du med?

R.G
09/09/11, 18:26
tror nok bensintrykket er hoved syndern. er sånn biler oppfører seg når di får lite bensin, kan dra veldig bra på første gira pga lett motstand, så fort høyere gir og da trengs det mer for å flytte like mye vekt.

så ville sjekka bensina. og 2 bar er altfor lite sjøl til en fiat. 3 bar er som regel minste trykket.

Minge89
10/09/11, 03:06
Husker ikke helt hva dem dysene heter, dem ble handla på en sie fra usa og trur dem var litt større en dem grønne R dysene. Tenkte å sette på orginal BTR siden jeg har dem chippene. Han anbefalte i hvertfal å gjøre det:P

Minge89
11/09/11, 10:21
har få vite det at dem dysene jeg har er en del større enn dem grønne R dysene. Forige eier sa at på 3 bar ga dem samme mengde som de grønne R dysene gjør på 3.8 bar.

R.G: Nå har jeg jo ikke problem med at den går så mye dårligere, er at lufta kommer tilbake ut gjennom luftfilteret.

R.G
11/09/11, 11:59
hva er nr som står på dysene dine? åssen kam har du? problemet er jo att motoren din ikke klare å ta i mot all lufta turbo sender den. mere bensin må kanskje til? feil kam til det oppsettet du har?

Minge89
11/09/11, 21:32
Nr på dem vet jeg ikke på trående fot, men det går det jo ann å finne ut av:) Hvor er det det nr står henn a?
Du skal ikke se bort i fra at kammen er feil, han jeg kjøpte den av trudde det var en vx3 kam, men lurer litt på om en A kam er bedre, men det beste er nok å få tak i den 300 HK Kammen til Turbotrimming.no
Tenkte jeg skulle bytte til den orginale BTR siden det er den som ambefales kombinert med de chippene jeg har :)