PDA

Vis full versjon : Ekstralys ledninger



old man
06/09/11, 20:24
Ekstralys ledninger
Hei finnes de originale Volvo ledningskit

Finnes de ekstralys ledningskit.
Finnes de spredere ledningskit.

Er til volvo 855 94 mod

850GLTsilver
06/09/11, 21:48
JA, det finnes kabelsett. Ta kontakt med din lokale Volvoforhandler.

mrstfu
06/09/11, 21:54
Varierer, jeg har vært på biler levert både med og uten spredernett, men aldri en 850 levert med ekstralysnett, uten ekstralys. Får kjøpt sats til begge på Volvo, evt er det ikke noe uhorvelig oppgave å trekke eget nett.

850GLTsilver
06/09/11, 21:55
Helt riktig det.
Både sprederne og ekstralys ellers er "addons" slik at ingen ledninger er forhåndstrukket.
Er heller ikke med i skjemaene, noe som til tider er irriterende.

old man
06/09/11, 21:56
noen som har art.nr på di.
kansje pris også

mrstfu
06/09/11, 21:58
synes det er helt kurant å trekke eget, spesielt om du skal ha litt "avansert" styring, eksempelvis har jeg en brokobling så det ikke går ann å ha på spredere og kjørelys samtidig, men sprederne går på sammen med fjernlys.

blir fort litt mer jalla om du skal ha slikt på originalnettet.

850GLTsilver
06/09/11, 21:58
Sorry. Skulle gjerne hatt en slik tilbehørskatalog. Men akk.

old man
06/09/11, 22:05
synes det er helt kurant å trekke eget, spesielt om du skal ha litt "avansert" styring, eksempelvis har jeg en brokobling så det ikke går ann å ha på spredere og kjørelys samtidig, men sprederne går på sammen med fjernlys.

blir fort litt mer jalla om du skal ha slikt på originalnettet.



Har du koblings skjema ?:)

mrstfu
06/09/11, 22:16
veldig lett, egentlig.

du kobler et vanlig arbeidsrele som du ville gjort det vanligvis, men minuspolen på styrestrømssida kobler du inn på +12v ledningen til nærlyspæra. når kjørelyset er av, henter releet minus gjennom plusspolen til kjørelyspæra. når kjørelyset går på, får releet pluss på begge styrestrømspoler, og legger ut.

når du skrur på fjernlys, fjernes +12v fra nærlyspæra, og spredere går på.