Vis full versjon : Større turbo i v70 2.0 LT
Hei! Jeg har en V70 (bensin) 1997 mod. som eg ønsker litt bedre effekt på. Den er chippet opp til 225 hk, men ellers er ingenting gjort. (Er røde/lilla dyser, men det er vel originalt på disse??)
Hvor mye større turbo kan jeg montere i denne bilen uten noe ekstra miksmaks i hjernen eller endre noe med bensintilførsel? Og er det 13c eller 13g som sitter originalt i disse bilene?
16T går fint ann å bytte til. Har selv gjor det for snart 5 år og 80000km siden. Min er ikke chippet, men har større LMM (3") og Grønne R-dyser (465ml). Kjører med ca 1,1 bar. Sparker rimelig godt ifra.:D Sammenlignet med min V70R 2004 så er den jaggu ikke mye slappere. Gikk veldig bra når jeg fylte 50% E85 på den i sommer.;)
Takker for svar :-)
Trenger jeg egentlig og bytte dyser? Eller vil den gå for magert om jeg monterer en 16T og beholder dysene som sitter der?
Trygve_johnsen
07/09/11, 20:08
Takker for svar :-)
Trenger jeg egentlig og bytte dyser? Eller vil den gå for magert om jeg monterer en 16T og beholder dysene som sitter der?
størrelse på turbo har ikke så mye å si om hvor mager den blir, så lenge du ikke lader så mye mer. større turbo kan også hjelpe deg å unngå tenningsbank.
Da er det ikke tvil om annet enn at jeg kommer til og bytte turbo snart :-) Takker for hjelpen :-D
16T går fint ann å bytte til. Har selv gjor det for snart 5 år og 80000km siden. Min er ikke chippet, men har større LMM (3") og Grønne R-dyser (465ml). Kjører med ca 1,1 bar. Sparker rimelig godt ifra.:D Sammenlignet med min V70R 2004 så er den jaggu ikke mye slappere. Gikk veldig bra når jeg fylte 50% E85 på den i sommer.;)
Hvordan blir det foresten med hjernen når jeg monterer større turbo? Må jeg oppgradere software? :-S
Trygve_johnsen
07/09/11, 20:36
så lenge du lader det samme har den ingen ting å si. =)
så lenge du lader det samme har den ingen ting å si. =)
Bilen min går nå på 0.8 i trykk. Og om jeg vil justere den opp i 1.0 så må jeg oppgradere? Trodde ikke jeg måtte det jeg så lenge det sitter chip der ivertfall :-)
Og hvor stor er denne turboen i diameter i forhold til originalturboen? :-S Med tanke på eksosanlegg og slangen til filteret :-S
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.