PDA

Vis full versjon : Volvo V50 2.0D 2005 Momentum Ulyd ved lav fart



Hardangermannen
06/09/11, 01:10
Når jeg begynner å kjøre på første giret så er det av og til et lite klakk... som om det innhentes slakk. Ved fart mellom 5-20 km/t så er det en lager romling , svakere enn da hjullagrene var gåen.

Begge hjullager fremme er byttet for en uke siden.


Romlingen og litt svak vibrering blir ikke på virket om man trykker inn clutchen. Derfor må det ligge i girkasse eller at det har med drivakslingene å gjøre. Noen innspill ?

Ved høyere fart eller ved stigning og eller kjøring bratt nedover fjerner lyden.

Mest romling ved flat vei med fart under 20 km/t og bilen ruller lett.

gswede
06/09/11, 18:25
Kan være at drivakslene dine er slitt, evnt at mansjettene er perforert med førstnevnte resultat.

Hardangermannen
06/09/11, 23:28
Mest sannsynlig drivaksel relatert.
Kjøpte bilen brukt hos Gudim Nyere biler med 6 mnd. bruktbil garanti.
Har hatt bilen i vel 3,5 uke nå.

Dette er vel en grei sak å få tatt på bruktbil garantien ?

gswede
07/09/11, 02:08
Skulle tro det ja.

Hardangermannen
07/09/11, 21:47
Hvordan er kvaliteten på den 6-trinns manuelle girkassen som sitter sammen med 2.0D?

Hardangermannen
16/09/11, 00:38
Bilen har vært inne hos Frydenbø,,,, mekaniker fant intet galt.
Så ble mekaniker med meg på kjøretur... fikk selvfølgelig ikke fremprovosert noen ulyd annet enn svakt klakk når en gav gass, slakket gassen.

Mekaniker fant ingen slakk noen steder og alle mansjetter var helt i orden.

Nå lurer jeg veldig på hva som har skjedd...færre tilfeller med ulyd også.
Holder bilen på å bli frisk av seg selv ?

Hørtes sikkert ut som om jeg var en nevrotisk fyr som hørte og følte ulyder og romlinger ;)

Men det er tydelig pulsering i pedal og romlelyd samt vibrasjon når dette problemet oppstår.

Noen som har vært borti lignende ?:confused:

gull pilen
19/09/11, 10:41
har ikke rett og slett noe med underlaget det kjøres på å gjøre da??
har opplevd mye rare lyder og vibrasjoner i begge mine volvoer men forsvinner ved kjøring på ny asfalt..
har sjekket over alt av foringer og andre ting som kan være slakk i men alt er tipp topp så jeg har slått meg til ro med at det rett og slett er underlaget sin feil..

Hardangermannen
19/09/11, 22:12
Hadde tilfeller på dagsgammel asfalt.
Var inne med bilen hos Frydenbø idag. Men det har bedret seg den siste uken.... rare greier