PDA

Vis full versjon : Godkjenning av fjærer



JørnM_940
15/03/10, 08:11
Nå er det snart vår og sommerdekka skal på! Har store planer om å bli ferdig med bilen til det blir sommerføre, og senkefjærer blir det. Det jeg lurer på, er om det er mange som i realiteten tar med bilen på 4hjulskontroll og får skrevet inn senkefjærene sine i vognkortet? Eller kjører dere bare likevel? Er jo mange som er opptatt av at de skal være TUV-godkjente men..

Anders-
15/03/10, 14:10
Jeg har gjort dette med alle mine senka biler, og vil anbefale deg å gjøre det samme.. Deilig å ha alt i orden og bare møte smilende mennesker når du blir stoppa i teknisk vel? :)

JørnM_940
15/03/10, 15:13
Jeg har gjort dette med alle mine senka biler, og vil anbefale deg å gjøre det samme.. Deilig å ha alt i orden og bare møte smilende mennesker når du blir stoppa i teknisk vel? :)
Det er sant:) Har bare fått et inntrykk av at det er fåtallet som gjør dette..

oar83
15/03/10, 15:44
Har vore på 4-hjulskontroll, men ikkje skrive inn noko i vognkortet. Får heller bli sendt på etter-kontroll visst eg blir stoppa en dag...

Bjørnstad
15/03/10, 16:42
je ble stoppa i teknisk med senkefjører uten gokjenning fikk mange lapp.
dro og tok en 4 hjulskontroll og tibakel biltilsynet og dem skrev det i vognkort. kappa en runde og lakka på at litt farge. jeg har blitt stoppa noen ganger etter det men ingen som har sakt noe annet en at dem synes det var bra at jeg hadde vært og fått skrevet inn dette i vognkortet. men en eller annen dag finner vel en av dem ut at det sitter kappa fjører der igjen:P

JørnM_940
15/03/10, 16:45
Hmm får vel dra og få de godkjent da, er vel nærmere en 1000-lapp det også vel? På den måten blir senkesettet fort dyrt:rolleyes: Men er greit å ha ting på stell! Kapping av fjærer er uaktuelt uansett, så det problemet får jeg ikke:)

OHKorpan.
15/03/10, 17:01
Husk att resten av bilen må være 100% teknisk/lovlig, di gutta liker å skrive mangelapper....

Bjørnstad
15/03/10, 17:01
jeg betalte nesten 500kr da godkjente dem motor og senke sett for meg

JørnM_940
15/03/10, 18:58
Husk att resten av bilen må være 100% teknisk/lovlig, di gutta liker å skrive mangelapper....
Har ikke montert xenon'en enda da heldigvis, de justerer vel lyktene også der pga endring av høyde på bilen? Sier de noe på soting av de 7 bakerste ruter?Ellers vel alt være greit tror jeg.


jeg betalte nesten 500kr da godkjente dem motor og senke sett for meg
OK bra det, hadde sett for meg at det var verre.

De kan vel kanskje godkjenne 17" dtm-felger med det samme også:)

Anders-
15/03/10, 20:33
Har ikke montert xenon'en enda da heldigvis, de justerer vel lyktene også der pga endring av høyde på bilen? Sier de noe på soting av de 7 bakerste ruter?Ellers vel alt være greit tror jeg.

De 7 bakerste får du nok trøbbel med ja, de 5 bakerste går bra...

Lyktene bør være justert før du drar på godkjenning, ta dette likt som 4hjulskontroll...



OK bra det, hadde sett for meg at det var verre.

De kan vel kanskje godkjenne 17" dtm-felger med det samme også:)



Det kan de nok :)

JørnM_940
15/03/10, 20:45
De 7 bakerste får du nok trøbbel med ja, de 5 bakerste går bra...
Så du mener at det blir dumt å møte opp med mørk solfilm på passasjer-rutene bak? Dumt, nå som jeg endelig har fått til et resultat jeg er ganske fornøyd med:rolleyes:

andreas y.
15/03/10, 20:55
Så du mener at det blir dumt å møte opp med mørk solfilm på passasjer-rutene bak? Dumt, nå som jeg endelig har fått til et resultat jeg er ganske fornøyd med:rolleyes:

soting bak b-stolpen er lov

JørnM_940
15/03/10, 20:57
soting bak b-stolpen er lov
Høres bra ut! Flere som kan bekrefte dette?

Anders-
15/03/10, 21:03
soting bak b er lov ja, mulig jeg er veldig dårlig til å telle eller at du har fryktelig mange ruter, men de 7 bakerste mener jeg da også er alle rutene unntatt frontruta? Eller har du sedan kanskje?

JørnM_940
15/03/10, 21:05
Har sedan ja, beklager men glemte å opplyse om det:) Jaja men da ordner det seg, takk for info og innspill:)

A.Finstad
16/03/10, 05:49
det er fint å få senkesett inn i vognkortet for da kan man kappe en runde eller to uten å bli sendt på visning. selvsakt må man ta noen forbehold etter man kapper sånn at det ikke er så synelig at det er kappa.

Bjørnstad
16/03/10, 10:51
det er fint å få senkesett inn i vognkortet for da kan man kappe en runde eller to uten å bli sendt på visning. selvsakt må man ta noen forbehold etter man kapper sånn at det ikke er så synelig at det er kappa.

jeg har gjort dette. og jeg har blitt stoppa noen ganger etter det. og de har ikke sett at det var kappa. men kommer jo selsakt ann på hvor mye man kapper og sikkert hvem man møter på.

Noddiii
16/03/10, 16:51
hvordan er det om du ikke har godkjent senk i vognkortet men har med tuv papirene?:P

volvoRsport
16/03/10, 18:21
hvordan er det om du ikke har godkjent senk i vognkortet men har med tuv papirene?:P

Det hjelper i teorien ikke, skal være skrevet inn i vognkortet.

A.Finstad
16/03/10, 18:46
jeg har gjort dette. og jeg har blitt stoppa noen ganger etter det. og de har ikke sett at det var kappa. men kommer jo selsakt ann på hvor mye man kapper og sikkert hvem man møter på.

selvsakt kommer det ann på hvem man møter og hvor mye man kapper man kan jo ikke komme med bil som subber i bakken og si at det er lovelig :p

SirKim
16/03/10, 20:41
Jeg har blitt stoppa av både politi og vegvesenet. Når dem så merknaden i vognkortet om at jeg har montert senkefjærer så kikka dem ikke noe mer på det. Han fra vegvesenet lente seg litt tilbake å kikka litt på høyda på bilen, men når han så i vognkortet at jeg har montert senkefjærer slapp jeg mer pes om det :)

Polti som stoppa meg nå sist var mer opptatt av instrumentene mine i A stolpa enn senkinga mi! Han var skråsikker på at jeg hadde trimma så mye siden jeg hadde "masse instrumenter i bilen" (Har 3 stk) haha!

The Sven
16/03/10, 21:48
soting bak b er lov ja, mulig jeg er veldig dårlig til å telle eller at du har fryktelig mange ruter, men de 7 bakerste mener jeg da også er alle rutene unntatt frontruta? Eller har du sedan kanskje?

Er like mange ruter på 900 sedan og stv vel :)

A.Finstad
17/03/10, 04:53
det er det men ikke mange som tenker over at det faktisk er ei rute bak bakdørene på sedan :p