Logg inn

Vis full versjon : Noen som kan hjelpe meg litt ang papirer på FK?

HarryVolvo
05/09/11, 22:28
Hei.. Skal få godkjent turbovogna med FK, og trenger da som sagt en kvittering på motoren..
Dette blir igrunn litt vanskelig, da forrige eier kjøpte den av en kar sørpå som er død nå..

Hadde derfor vært fint dersom noen kunne skrive meg en kvittering ellernoe på denne motoren.. Mener den er fra 98 940turbo.. :)

paal-andre
05/09/11, 22:31
kan du ikke bare få en kompis til å gjøre det? motoren må jo ikke ha stått i en bil før du kjøpte den?
kan jo hende han du kjøpte den av hadde den fra gammelt av eller kjøpt selv løst en gang i tiden uten kvitering..

HarryVolvo
05/09/11, 22:37
Etter som jeg har forstått, må jeg ha reg-nr evt vin-nr på bilen motoren kommer fra.. Så dersom noen har en 98 940 med fk, hadde det vært supert.. (Nå vet ikke jeg 100% sikkert at det er en 98mod da)

paal-andre
05/09/11, 22:46
evt ring huggern. de kan kanskje skrive en kvitering til deg =)

Ola Moen
05/09/11, 22:55
Fatter ikke hva de skal med det egentlig jeg. Bare tullball.
Volvo Norge kan vel sikkert utfra motornr. finne ut hvilken bil motoren kommer fra. Ellers får du ta en "spansk" en, og si du har brukt Standardblokka og toppen din, kjøpt turbostempler, og fått tak i styreenheter og andre deler hos hugger'n.

paal-andre
05/09/11, 22:56
jeg møter opp med en kvitering laget av en kompis. som jeg kjøpte motoren av. han kjøpte den av en kompis igjen og han kjøpte den for flere år siden. så umulig å oppdrive noe skiltnummer eller noe drit der.
får se hva de sier

Ola Moen
05/09/11, 23:01
Da svarer du, at det er det de får. Og om de på død og liv ska ha nr på bilen det kommer fra, så kan nok Volvo Norge finne ut av det.
Det var ikke noe spørsmål om kvittering og sånt i Drammen.

R.G
06/09/11, 19:10
aldri vist noen kvittering på motorer jeg el. dem sku bare ha motornr, type og hk og deretter blitt stemplet i vognkort

Modalen
06/09/11, 20:14
Litt forskjellig praksis på dette, kan det se ut som. (er det ikke sånn med alt der borte?)

Jeg ble aldri spurt om kvittering da jeg godkjente min 242 med b230FT.
Motoren var ikke en FT engang, men en F med turbo.

En venn av meg godkjente sin 240 med b230FT, og da ble han spurt om å dokumentere motorens opphav.
Ikke noe problem, siden han kjøpte den av svensk hugger. Han måtte dog HJEM å hente kvitteringen.

Da han kom tilbake og viste den, prøvde de å charge han for en ekstra time, eller etterkontroll. :D

Har de egentlig myndighet til å kreve slik dokumentasjon?

R.G
06/09/11, 21:13
Litt forskjellig praksis på dette, kan det se ut som. (er det ikke sånn med alt der borte?)

Jeg ble aldri spurt om kvittering da jeg godkjente min 242 med b230FT.
Motoren var ikke en FT engang, men en F med turbo.

En venn av meg godkjente sin 240 med b230FT, og da ble han spurt om å dokumentere motorens opphav.
Ikke noe problem, siden han kjøpte den av svensk hugger. Han måtte dog HJEM å hente kvitteringen.

Da han kom tilbake og viste den, prøvde de å charge han for en ekstra time, eller etterkontroll. :D

Har de egentlig myndighet til å kreve slik dokumentasjon?

ang f motor ja.:

gjorde det i en 940 jeg å, ettermonterte turbo på 230fd, satte på kina grenrør, passe stor turbo, 3" alu cooler, haug med blå slanger, åpent luftfilter og 3"jt med en demper og race kat. og sente på godkjenning. gikk raka vegen igjennom. godkjent som FT.

Ola Moen
07/09/11, 00:04
Fikk en viss forklaring på dette tidligere idag...
Det er opp igjennom årene blitt stjålet, og svindlet så mange 940 Turbo.
Nevnte dette med papirer for en kompis som også har vært på biltilsynet og godkjent bilen sin. Har brukte riktignok dokumentasjonspapirer fra Volvo Norge til B230ET på en A motor som var ombygd. Med LH 2.4 sprut og tilhørende bokser.
Kontrolløren hadde sett på papirene, og sagt: "-Det er en ET motor fra 740 altså? Da er det greit, for om det hadde vært en FK eller FT motor, så ville jeg hatt dokumentasjon på hvor motoren kommer ifra, da det har vært så utbredt tjuveri av 940 Turbo."

The Sven
07/09/11, 09:33
Det jeg fikk høre her i Skien var at kvitteringer brukte ikke være noe problem, siden det ikke var så store problemer med tjuvegods når det gjaldt Volvo, slik som i BMW og Cosworth miljøer osv. At det er så utbredt med stjålne 940 Turbo visste jeg ikke.. Bra jeg har alarm ;)

HarryVolvo
07/09/11, 20:22
Hmm.. Men dere som har godkjent motor med kvitt, hvordan har da den kvitteringa sett ut? Slik at jeg f.eks kan "lage" meg ei kvitt. selv, og vise. :p

HarryVolvo
18/09/11, 11:50
bump...

Lynvinge
18/09/11, 23:17
Er vel bare kvittering på at du har kjøpt og betalt motor med motornr XXXXXXX for en viss sum. Underskrift så må det være greit

MorSto
19/09/11, 11:11
Dokumentforfalskning, altså å lage kvittering selv er ikke lurt, det kan du bli hardt straffet for, få heller et bilopphuggeri til å lage en kvittering til deg. Det gjorde jeg ;)

skogy
19/09/11, 12:42
Hei.. Skal få godkjent turbovogna med FK, og trenger da som sagt en kvittering på motoren..
Dette blir igrunn litt vanskelig, da forrige eier kjøpte den av en kar sørpå som er død nå..

Hadde derfor vært fint dersom noen kunne skrive meg en kvittering ellernoe på denne motoren.. Mener den er fra 98 940turbo.. :)

ring biltilsynet å si det du skriver her, ordner seg nok. de er ikke så vanskelige på det..

Ola Moen
20/09/11, 14:40
Selg motoren til en kompis.. kjøp den tilbake, og forlang kvittering:)