PDA

Vis full versjon : LMM og dumpventil stress! 2 problem!



brotherbear
05/09/11, 22:24
Har fått 3" LMM, dumpventil, og uttak for tomgangsventil på strake røret i, med LMM'en nærmest innsuget.. forresten b230fk maskin!
men dette såg ikke ut til å gå helt etter planen :(

3" LMM'en funket rett og slett ikke å kjøre med, hompet/nøkket når jeg triller ned/bortover, gidde veldig ujevn og treig gass.. fks. bonn gass på 3. gir så stopper den på 3000 rpm i 1 sekund før den stiger videre til ca. 4000 rpm hvor den står litt i ro og lurer.. så der bare satte eg koblingen tilbake til den gamle lmm'en som er rett ved siden av KN filteret, og da gikk den rent igjen..

Og viss jeg gir gass og deretter slipper den helt mens jeg har den i fri/clutchen inne, så har den en tendens til å slokke hele motoren, det skjer av og til, men som oftest synker den enormt på turtal helt ned i 1-200, og så går den opp igjen til ca. 1000 rpm..

Forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse disse 2 problemene??????

Snakket med en som hadde hatt lik dumpventil som meg, og hadde samme problemet med at motoren sloknet, så han mente at jeg kunne prøve å tette orginaldumpen, evt. med en tett skrue på innsuget eller tette nedi selve orginaldumpen..

er forresten ganske tett fra innsuget til intercooleren, så tror ikke den suger noe falsk luft...

kan det og være at styreenhetene (har orginal chip i tenningshjernen og en eller ann random kopi chip i bensinhjernen) ikke er beregnet for så stor LMM??
for planen med hele greien er jo å ha 3" LMM, volvo R-dyser og chip til 300 hk oppsettet fra turbotrimming..

(visste forresten ikke helt hvilken kategori jeg skulle plassere denne tråden, så tok den bare på avansert trimming)

Kalsn
05/09/11, 22:28
Tomgangsregulatoren må være ETTER lmm, eller kommer det "uregistrert" luft inn :)

brotherbear
05/09/11, 22:47
Tomgangsregulatoren må være ETTER lmm, eller kommer det "uregistrert" luft inn :)
ETTER? hvilken vei går du da?
Eg har tingene i følgende rekkefølge: Innsug -> Tomgangsregulator -> LMM -> Dumpventil -> Intercooler osv...
altså er tomgangsregulatoren nærmeste innsuget, så all luften blir registrert

Kalsn
05/09/11, 22:57
Har fått 3" LMM, dumpventil, og uttak for tomgangsventil på strake røret i, med LMM'en nærmest innsuget.. forresten b230fk maskin!
men dette såg ikke ut til å gå helt etter planen :(


.....

Men kan nå virke som om at lmm din har kvelda, evt ikke funker som den skal, du har ikke bredbandslambda?

brotherbear
05/09/11, 23:15
.....

Men kan nå virke som om at lmm din har kvelda, evt ikke funker som den skal, du har ikke bredbandslambda?
nei har ikke det, tenkte å bestille det ilag med alt det andre fra turbotrimming..
hadde det vert mulig at eg kunne demontert den orginale lmm'en og sett den på det strake 3" røret??


HER (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=29306710&adheading=Volvo+deler+B230FK%2C+Getrag+kasse%2C+tu rbo%2C+dyser%2B&areaId=8100&reference=2011%2F8%2F7%2F0%2F293%2F067%2F10_-1810179091.jpg&adTypeId=67) i denne annonsen finner du bildet av røret ;)

Trygve_johnsen
13/09/11, 19:34
JEG har nøyakti samme problem.
men probleme mitt var det samme da lmm var før turbo, som når jeg satt den på innsug siden. har en hjemmelage lmm. 0 falskluft.

brotherbear
13/09/11, 20:04
JEG har nøyakti samme problem.
men probleme mitt var det samme da lmm var før turbo, som når jeg satt den på innsug siden. har en hjemmelage lmm. 0 falskluft.
Nice :p jeg bare koblet tilbake til orginalt igjen ettersom jeg ikk har dumplokk på orginaldumpen, åpen dumpventil, kun 3" lmm (som kanskje ikke funker) uten større dyser og med ogrinale chipper (som jeg tror vil gi feil blandingsforhold)..

Prøver meg litt mer med dumpen når jeg har fått Trim kit steg 2 fra Turbotrimming (http://www.turbotrimming.no/index.php?nid=7)! :)

AndreasO
19/09/11, 12:58
vist du skal bygge om til 300hk oppsettet fra turbotrimming så kan du jo like greit sette 3"lmmèn på luftfilteret

Morgis
19/09/11, 17:01
Dette er ikke avansert trimming. Flyttet til Motor og Gir

kjellt
19/09/11, 20:37
Trenger ikke flytte LMM så lenge dumpen din er er tett på tomgang! :)
Er den ikke tett, så suger den falsk luft og da vil bilen din bare kødde! :)

Men hvis du sørger for at du har en skikkelig dump og at den holder tett på tomgang så trenger du ikke flytte LMM! :)

Kalsn
19/09/11, 21:25
Trenger ikke flytte LMM så lenge dumpen din er er tett på tomgang! :)
Er den ikke tett, så suger den falsk luft og da vil bilen din bare kødde! :)

Men hvis du sørger for at du har en skikkelig dump og at den holder tett på tomgang så trenger du ikke flytte LMM! :)
Feil, den vill kuke idet du slipper gassen under pådrag og dumpen vil slippe ut lufta som er registrert :)

kjellt
20/09/11, 12:18
Feil, den vill kuke idet du slipper gassen under pådrag og dumpen vil slippe ut lufta som er registrert :)

Feil. Jeg har ikke flyttet LMM og dump.
Dumpen var tett på tomgang. Den kuker hverken når jeg slipper gassen under pådrag og slipper ikke ut luft som er registrert! :)

No problemo! :)
Er bare at den fjøra jeg har er litt for slakk så den slepper inn luft, men får ny fjør snart :)

Kalsn
20/09/11, 15:27
Feil. Jeg har ikke flyttet LMM og dump.
Dumpen var tett på tomgang. Den kuker hverken når jeg slipper gassen under pådrag og slipper ikke ut luft som er registrert! :)

No problemo! :)
Er bare at den fjøra jeg har er litt for slakk så den slepper inn luft, men får ny fjør snart :)
Resirk du prater om nå ja? Hvis ikke så har ikke dumpen funksjon viss den ikke slipper ut luft ;)

kjellt
20/09/11, 15:31
Resirk du prater om nå ja? Hvis ikke så har ikke dumpen funksjon viss den ikke slipper ut luft ;)

Resirk ja :P
Men har han blenda resirken a?

henrik940
20/09/11, 20:59
Du kan ha flaks, du kan ha uflaks på dump og LMM.

Til TS: har du bytta dyser? Kjøre 3" lmm og originaldyser blir rart. Samme med store dyser uten 3" LMM.

brotherbear
24/09/11, 12:31
Du kan ha flaks, du kan ha uflaks på dump og LMM.

Til TS: har du bytta dyser? Kjøre 3" lmm og originaldyser blir rart. Samme med store dyser uten 3" LMM.
Nope! har ikke det, derfor jeg lar det vente til jeg har fått de delene..
så har jeg ikk dumplokk på org. dumpen heller, forslag til en hjemmelagd patent på det? har hørt en kork skal funke..?
takker for svar! lært mye :)

krbarstad
24/09/11, 20:02
hva er delenr på lmm din? er det rett lmm du bruker? sjekke at tråden inni lmm ikke er defekt.

T.T
26/09/11, 14:58
Kan man lage 3" lmm av org 2.5"? Eller må det være 012 innmat?

Trygve_johnsen
26/09/11, 19:02
Kan man lage 3" lmm av org 2.5"? Eller må det være 012 innmat?

selvfølgeli av en org 2.5".
hvorfor ta ut innmat i en 3"lmm å sette i et 3" rør? :D

T.T
26/09/11, 20:14
Siden alle maser om 012 typen så lurte jeg bare jeg da:-P

Flateland
26/09/11, 21:30
tomgans regulatorn diiiiin! få den vekk :) så slipper du at motoren slokner, men det er minus, den "hakker" litt da du kjører sakte, lavt turtall :)

Ola Moen
26/09/11, 21:35
Stemmer for dysene jeg :) std 337cc dyser og 3"lmm vil si at motoren får 44% for lite med suppe.