PDA

Vis full versjon : Resirkuleringsventil på oppjustert FK? tips og triks?



Kodja
05/09/11, 22:22
spørs om den originale dump\resirkventilen blir for puslete etter hvert som jeg får skrudd opp trykket litt på FK med 19T, 558 dyser, 3" lmm og chiper...

men hvordan skal man da erstatte denne for å få tilsvarende funksjon der man ikke mister tomgangsturtallet etter pådrag, altså forhindrer at den stopper når man slipper opp og den dumper\skuver unna lufta slik den originale gjør...??

vil ikke ha svær pyshpysh ventil ala de svære trompetene, det lager masse nok lyd med den originale og ut filteret synes jeg. folk snur seg nok etter bilen uansett :p

men trenger vell å oppgradere det til slutt her først som sist så trenger noen gode tips.
kvalitetsdeler det skal være snakk om... ikke billig crap fra taiwan beregnet for elbiler :) if you get the picture?! :) det som er kvalitet er kvalitet, søppel man vet er søppel holder man seg unna :p

Berg Performance
06/09/11, 09:25
Høres ut som det du trenger er en resirkulerende ventil, bare litt større enn originalt?

Klarer ikke den originale resirkventilen å slippe gjennom lufta eller mistenker du at den ikke kommer til å gjøre det ? 19T'n er jo ikke akkurat noe lastebilturbo heller :o

Turbosmart har jeg hørt mye bra om, prisen er litt stiv men du får sikkert til en fjerdedel av prisen på ebay etc..

http://www.gundersenmotorsport.no/gatebil-tuning/pop-off-ventiler/turbosmart

Evolve_88
07/09/11, 00:23
sliter med det samme på min 240 å. har 19T som lader 0,9bar.

turb00le
07/09/11, 05:26
Biltema sin, samme som bla pedersen selger nå.
Har ikke fått testet kapasitet, men har fungert bra lenge nå (måtte fjerne en o-ring som ikke hadde noen funksjon, satt to stk etter hverandre).
En stor fordel er at om du setter på vanlig filterboks så høres den ikke i det hele tatt, kan sitter der på teknisk kontroll.

gull pilen
07/09/11, 13:44
Biltema sin, samme som bla pedersen selger nå.
Har ikke fått testet kapasitet, men har fungert bra lenge nå (måtte fjerne en o-ring som ikke hadde noen funksjon, satt to stk etter hverandre).
En stor fordel er at om du setter på vanlig filterboks så høres den ikke i det hele tatt, kan sitter der på teknisk kontroll.

fæl lyd i den resirk ventilen... høres ut som en audi 1,8t med kols:p

Kodja
09/09/11, 17:59
Høres ut som det du trenger er en resirkulerende ventil, bare litt større enn originalt?

Klarer ikke den originale resirkventilen å slippe gjennom lufta eller mistenker du at den ikke kommer til å gjøre det ? 19T'n er jo ikke akkurat noe lastebilturbo heller :o

Turbosmart har jeg hørt mye bra om, prisen er litt stiv men du får sikkert til en fjerdedel av prisen på ebay etc..

http://www.gundersenmotorsport.no/gatebil-tuning/pop-off-ventiler/turbosmart

vil ha noe som har samme funksjon som org. ja og da uten den svære blåselyden fra de med trakt. rene dumpventiler synes jeg høres harry ut. i alle fall når de brukes på gatebiler\biler i drift på vei. banebiler blir noe annet :)

Ekren
09/09/11, 20:55
SAAB har en fin svart anonym bosch sak :)

EDIT: http://www.tigersport.pwp.blueyonder.co.uk/mk3supras/saabblow.htm

turb00le
09/09/11, 21:42
fæl lyd i den resirk ventilen... høres ut som en audi 1,8t med kols:p

Fin låt i den med strammeste fjøra. Hadde en turboxs sak før type åpen og den var jo akkurat som å høre en fis fra en homo (slapp fisering).