PDA

Vis full versjon : s60 d5 problemer



grekk
05/09/11, 16:05
Når jeg kjører kommer en varsellampe opp (motorsystem wartung dringend) på norsk (motor systemvedlikehold snarest), å bilen vill ikke over 2000 omdreininger.
dette har sjedd et par ganger nå, gjerne etter pådrag. Har da bare stoppet på startet bilen igjen. Å bilen er like fin igjen. Men i går kom lampa opp og jeg stoppet bilen, og fikk ikke start igjen. Falcken kom og fikk start på bilen igjen, de brukte startgass og da gikk den fint etter på. Har ikke vært nå problemer med å starte etter det. Så er noe med diesel tilførsla.

noen som har noen vet hva det kan være?

_tormod_
05/09/11, 16:54
Tett dieselfilter kanskje?

grekk
05/09/11, 21:23
Tett dieselfilter kanskje?
takk for svar
får prøve å bytte dieselfilter da

Hansa
05/09/11, 21:39
Ikke for å svartmale nå, men min v70n -03 D5 hadde samme problemet 2mnd etter jeg kjøpte denne hos forhandler. Heldigvis hadde jeg bruktbilgaranti på hele 6mnd - for enden på visen var at turboen var gåen. Begynn med å få tatt en diagnose på bilen.

*EDIT* - leste vel ikke hele innlegget ditt - jeg fikk alltid bort feilmelding etter å ha stoppet/startet bil igjen - og bil fungerte tilsynelatende fint en stund. Feilmelding kom som regel under hard akselerasjon, hvor bilen gikk i "nødmodus".

_tormod_
06/09/11, 05:45
Det er hvertfall billig og enkelt å begynne med et dieselfilter. Greit å ha byttet det før vinteren uansett. Men om det er det vet jeg ikke, men vært borti en del tilfeller der bilen får for lite diesel pga dette, og går i nødmodus.

aarnes
06/09/11, 09:05
Feilkoder er jo alltid er fint sted å starte :)

grekk
06/09/11, 21:07
får nytt dieselfilter i morgen.
får dra en tur til et verksted å få tatt ut feil koder på fredagen