PDA

Vis full versjon : Svarte instrument V70 03



apollo
04/09/11, 18:44
Startet bilen i dag og da kom det opp melding om motorfeil , så ble hele instrumenpanelet svart , ingen ting virker ikke blinklysene heller , ingen lamper lyser. har lest og skjønner dette er noe som er vanlig på disse bilene .
V70 03 , kan huske at jeg har lest før at det var noen i Brønnøysund og Karlstad i sverige som kunne reparere dette , er det noen som har link eller adresse til disse ?

HansM
04/09/11, 18:55
Startet bilen i dag og da kom det opp melding om motorfeil , så ble hele instrumenpanelet svart , ingen ting virker ikke blinklysene heller , ingen lamper lyser. har lest og skjønner dette er noe som er vanlig på disse bilene .
V70 03 , kan huske at jeg har lest før at det var noen i Brønnøysund og Karlstad i sverige som kunne reparere dette , er det noen som har link eller adresse til disse ?

Er vel denne tråden du tenker på http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14177

apollo
04/09/11, 19:11
Tusen takk for hurtig svar , men kan jeg kjøre med bilen når jeg ikke har noe som vises i instrumentpanelet , har du adressen til Karlstad også , er bare 20 mil dit så om jeg bestiller time så kansje jeg kan kjøre dit

HansM
04/09/11, 19:32
Tusen takk for hurtig svar , men kan jeg kjøre med bilen når jeg ikke har noe som vises i instrumentpanelet , har du adressen til Karlstad også , er bare 20 mil dit så om jeg bestiller time så kansje jeg kan kjøre dit

Om du kan kjøre uten vet jeg ikke, eneste jeg regner med er at du vil få mange feilkoder.

Hvis jeg husker riktig så gikk det ganske kjapt å sende nordover ut hva jeg har lest.

Adressen til han som fikser i Karlstad har jeg ikke, dessverre.

apollo
04/09/11, 19:35
ok , skjønner , får kontakte han i morgen så jeg vet når jeg kan sende det , jeg får ikke fram noe feil , ikke noe virker

Sjakalen
05/09/11, 08:06
Ja det går ann å kjøre uten, men det anbefales vel ikke forbi fotobokser og 30 og 40 soner med laser :) Kan fort gå på en smell.

For det andre får du jo ikke opp varsel hvis du skulle være så fryktelig uheldig at det blir stopp i oljetrykk osv osv.

Nick V70N
05/09/11, 09:11
Har du GPS som viser hastighet, kan du benytte den som speedometer.... Anbefaler det om du skal ut å kjøre uten fungerende instrumentpanel.

andreas
05/09/11, 12:30
OBD Tuning Karlstad:

http://www.obdtuning.se/instrumentreparation/vanliga-fel-1855496

http://www.obdtuning.se/kontakta-oss-1855745

apollo
05/09/11, 16:17
Har bestilt time på førstkommende torsdag , og kunne være der kl 0930 og det ville ta c a to og en halv time så var alt ferdig , han skruer ut og på plass igjen når en kommer med bilen dit , han nullstiller alle feilkoder samtidig . svkr 2500 for alt

apollo
08/09/11, 22:13
Hei er nå tilbake fra Karlstad , Var der kl 0930 i dag , litt snakk og de tok ut instrumentpanelet direkte og jeg kunne få et låneinstrument i mellomtiden mens di reparerte mitt . Kl 1130 var jeg tilbake og alt var klart. bare og bytte om . de fortalte at det var nøyaktig samme trykkplate ,i en s-60 v-70 og en XC-90 fra 2001 til og med 2003 og var samme om det var bensin eller diesel. de hadde mange ferdigreparerte instrumenter liggende. Kostet svk 2500.- Og hadde engjort en reprasjon der ble jeg tilbudt motoroptimering for svk. 2500.- skikkelig flinke folk , de reparerer stort sett alle bilmerker .

aarnes
09/09/11, 08:44
Bare for å informere de som leser her;

Tunheim Auto i nord (som jeg anbefaller) har fått utstyr og kursing av OBD i Karlstad. Så det er på en måte en Norsk avd. av Karlstad. :-) greit å vite for de som ikke har mulighet til å reise til Karlstad.