PDA

Vis full versjon : Finnes det en How to truetrack?



gnilrE
04/09/11, 10:12
Finner ingen ting, greit en haug med videor på nettet, men noen som har en god forklaring med bilder med norsk eller nordisk tekst? :)

MGP
04/09/11, 11:15
tesj av lager å shims på din nåverende diff, flytt over på truetrack, tut å kjør ;)

JEPS
04/09/11, 11:44
litt ot, men har lurt litt på dette, gjelder det alle volvodiffer? at om man tar schims og flytter over, så trenger man ikke å justere inn kronhjul/pinjong? (i utgangspunktet, man må jo såklart sjekke at det er rett. saken er at jeg har en original volvo sperre jeg vurderer å sette inn mens jeg venter på deler til diffen min. men gidder ikke å schimse å styre.

gnilrE
04/09/11, 11:49
Jeg har powertrax kjøpt til volvo 1031 aksel, og skal i følge alle sleppe og shimse og ta ut kronhjulet :). Har bare sett at truetrack og powertrax er ganske så like, men ut av brukanvisningen så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal montere den :)

MGP
05/09/11, 20:08
Etter boka så er d ikke 100% riktig å bare flytte over shims å lager som allerede er der, men jeg har gjort dette mange ganger å d har aldrig vert noe porblem, så tydligvis er d nære nok :)

men d fins en tråd på sävarturbo om hvordan d SKAL gjøres, men d er litt jobb hehe.

mvh

JEPS
05/09/11, 21:55
nei, det er vell ikke helt etter boka, men om man sjekker etterpå, å tennene er i riktig inngrep, så er det jo bare smooth!

takk for svar!

gnilrE
05/09/11, 22:13
Sant så sant :), jeg monterte min igår og prøvd den litt idag. Mærklig og kjøre med syntes bilen vandrer på vegen selv om det er rett strekke, men hører den spærrer så tror neppe det er noe galt. Men er vell vane sak!

JEPS
06/09/11, 00:31
Hvor kjøpte du fra? det er truetrack ja?
tror jeg blir å kjøpe selv snart, så billige og anbefalte plasser fra usa mottaes med takk!

Daruu
06/09/11, 01:07
Jeg har powertrax kjøpt til volvo 1031 aksel, og skal i følge alle sleppe og shimse og ta ut kronhjulet :). Har bare sett at truetrack og powertrax er ganske så like, men ut av brukanvisningen så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal montere den :)

En powertrax locker trenger IKKE å shimses inn, men det må en truetrack.

gnilrE
06/09/11, 15:29
Veit det, og prøvd det :) meeget fornøyd med den spærra der gitt :)

OlaBoy
08/12/11, 19:10
Tar opp tråden igjen jeg


Lurte litt på truetrack selv, men om man kjenner det er litt forspenn og det ikke ligger inni er det vel somregel greit?
Åssen er det med sperrefunksjonen, mener å ha hørt at den ikke sperrer i høyere hastigheter? Hjula har jo gjerne litt fart i sladd osv :P

JørnM_940
13/12/11, 13:19
Tar opp tråden igjen jeg


Lurte litt på truetrack selv, men om man kjenner det er litt forspenn og det ikke ligger inni er det vel somregel greit?
Åssen er det med sperrefunksjonen, mener å ha hørt at den ikke sperrer i høyere hastigheter? Hjula har jo gjerne litt fart i sladd osv :P
Blander du ikke med 1041 slyngdiff? Den sperrer ikke over 45 km/t originalt.

Shaiko
13/12/11, 14:10
Truetrack er en drevsperre/thorsendiff og ja den sperrer i større fart. Ang montering så ville jeg anbefalt på det største og bruke måleur. Iallefall om du har planer. Om og ha diffen i noen år...

OlaBoy
13/12/11, 18:01
Ere mye å dreie av for å få på speedoringen?

bakterius
19/12/11, 23:49
Hei! Veit dette er litt off topic, men kan si av erfaring at powertrax locker og ausie locker støyer mye når dem er åpen, Mitt "Nye" prosjekt kommer jeg å gå for truetrack. Men powertrax/ausie locker er perfekt for bane bruk når du skal sladde ;)