PDA

Vis full versjon : V70 03 - Slitte fjærbensstag-foringer?



Sjakalen
14/03/10, 21:37
Når jeg slipper gassen synes jeg det blir unødvendig mye vibrasjoner inn i bilen. Synes ikke den er slik den bør være med hensyn til små vibrasjoner jeg merker i bilen og comfort.

Hvor mye skal fjærbensstaget kunne bevege seg når man drar i det? Dette er jo en del av motorfestet med foringer på hver side og feste i øvre motorfeste på motoren. Jeg får i alle fall lett dyttet det 1-2 cm frem og tilbake uten å ta spesielt i.

gaupe
23/03/10, 12:15
Hvor mye skal fjærbensstaget kunne bevege seg når man drar i det? Dette er jo en del av motorfestet med foringer på hver side og feste i øvre motorfeste på motoren. Jeg får i alle fall lett dyttet det 1-2 cm frem og tilbake uten å ta spesielt i.

Det skal tydelegvis vere slik, mistenker at konstruksjonen er slik for å ta i mot kollisjonskrefter og samtidig ikkje overføre støy.

Per Turbo
23/03/10, 12:21
Det staget du snakker om er ikke noe fjærbenstag, kun ett motoroppheng. Det skal det være litt bevegelse i. Men det øvre motorfeste som dette staget er festet til er jo en real forbruksvare så det kan være greit å få det sjekket for sprekker eller brudd.

Petter
23/03/10, 19:58
Vibarasjoner og mye motorlyd som blir fraktet til karosseriet??
Sjekk motorfeste under registerreim med i gjekke opp motoren. Kal også sees på øvre motorfeste hvis det nesten ligger inntil på ene siden og langt ifra på andre siden

Sjakalen
24/03/10, 21:53
Takk for alle svar.

Jeg skrev fjærbensstag. Det var det ikke nei :p

Ja jeg synes det er mye vibrering. Da skal jeg få sjekket alle andre foringer.

Black Edition
17/11/10, 14:58
Det staget du snakker om er ikke noe fjærbenstag, kun ett motoroppheng. Det skal det være litt bevegelse i. Men det øvre motorfeste som dette staget er festet til er jo en real forbruksvare så det kan være greit å få det sjekket for sprekker eller brudd.


Du sier dette motorfestet er forbruksvare. Så at mitt må skiftes allerede etter 130k km er ikke noe å bekymre seg over?

Jeg synes helst det er tidlig,men ser at Volvo har endret designet på det nye festet mht gummiforing.

Sjakalen
20/11/10, 00:54
Ser denne kom opp igjen. Byttet momentstag uten at det ble noe særlig bedre. Fant ikke noe annet som var slitt i motorområdet. Bærebruene var jo på tur så de ble byttet. Synes alt er sånn passe nå, men har kanskje bare blitt vant til det. Kommer jeg over en annen D5 skal jeg sjekke om det er noe forskjell :) Venter på at en på jobben skal få hentet sin "nye" 2005 V70 D5.