PDA

Vis full versjon : Stereoanlegg i 744-tips?



Rockeren
16/12/09, 20:08
Skal ha noe bedre enn det originale i turboen,når den er klar for veien..
Så lurer jeg da på hva anbefales? Vil ikke fylle opp bagasjen med stereo,ei heller bruke mer enn bilens verdi..Tenkte på ei basskasse baki,oppå "hylla" under hattehylla i bagasjen.
Og nye dørhøyttalere,evt komponentsett.
Tips til en bra spiller,enten kenwood eller pioneer?(får rabatter på bilxtra)

Musikken jeg hovedsaklig skal spille,er hardrock,heavy metal,litt country og slike ting. Kunne tenke meg en bass som gir bra trøkk,men uten å henge.

Noen som har tips eller noe til hva jeg kan bruke?
Tenkte å bruke 5-6000kr totalt+ spiller.

Daruu
17/12/09, 12:07
De 10" lukka kassene dynabel har, går akkurat under hattehylla, oppå kanten. (så sant de ikke har forandra noe på de)

En, eller to, slike med hver sin kurante 10" (feks hertz sin ES serie) vil spille helt greit.

Komponent sett lønner seg mtp lydkvaliteten, men da må du modifisere litt for å få på plass diskanten. Selv har jeg slike justerbare instrumenthus med diskanten i, da kan de justeres i alle retninger + at det var rimelig enkelt :)

Sjekk bruktmarkedet, sparer mye på det.

Rockeren
23/12/09, 22:49
Ingen som har flere tips,eller bilder på hvordan dere har gjort det?

Aashome
24/12/09, 02:26
Ingen som har flere tips,eller bilder på hvordan dere har gjort det?

Kan sette opp et forslag til jeg.
hvor stor kan kassa di være i bagasjerommet? er en fordel å vite hvor mange liter kassa di kommer på, sånn at det blir riktig i fordel til elementet.
Har du skiluke forresten?

Hvilken størrelse har du dørene?

Mathisen
12/01/10, 23:42
han har vell 740 å da er det vell 5,25" i dørene ? er det ikke? å det er vell altids ei skiluke på 740'n

Wahl
12/01/10, 23:58
han har vell 740 å da er det vell 5,25" i dørene ? er det ikke? å det er vell altids ei skiluke på 740'n

Stemmer det:)