PDA

Vis full versjon : v70r startsperre



badass240
31/08/11, 23:51
Har en 98mod v70 som det satt orginalt en 2.5lt motor i.. etter havari satt jeg oppi en b5234t4 motor fra en R. bruker hjernen og alt fra den gamle motoren nå.. vil selvfølgelig bruke hjernen som hører til R-motoren.. men den er det startsperre i.
fikk med rattstammen fra R bilen så jeg har tenningslås med nøkkelen og alt.

Spørsmålet mitt er jo da. Holder det med å bytte tenningslås når jeg setter i R hjernen eller er det mere som skal til?

Har prøvd R hjernen i bilen som den er nå, da starter den og stopper av seg selv igjen med en gang. altså startsperre.

takker for svar :-).

julen
01/09/11, 00:43
hei
du må bruke nøkkeln som du sier som hører til R hjernen MEN du må å bruke startsperre enheten(imoboxn) fra R biln. det er en liten svart boks som er klipsa under dersjen evt på h.s av rattstamen. er en grønn kontakt med ca 7ledninger husker jeg ikke feil som går inn på den.
koble på den så er problemet løst:D

hvis du ikke gidder å bruke tennongslåsen fra R biln splitter du bare opp ledningene som går til antenna rundt låsen å skaffer ei ekstra antenne.
tar da de 2ledningene som sender signal fra antenna til imoboxn å hekter på en antenne du bare gjemmer under dersjen som nøkeln tilhørende imoboxn(R biln) konstant står i for å"daktivere" sperra.
de 2 ledningene som da erigjen er da til lyset rundt tenningslåset.
på denne måten kan du fortsatt bruke sammen nøkler å lås som før:)

badass240
01/09/11, 08:08
hei
du må bruke nøkkeln som du sier som hører til R hjernen MEN du må å bruke startsperre enheten(imoboxn) fra R biln. det er en liten svart boks som er klipsa under dersjen evt på h.s av rattstamen. er en grønn kontakt med ca 7ledninger husker jeg ikke feil som går inn på den.
koble på den så er problemet løst:D

hvis du ikke gidder å bruke tennongslåsen fra R biln splitter du bare opp ledningene som går til antenna rundt låsen å skaffer ei ekstra antenne.
tar da de 2ledningene som sender signal fra antenna til imoboxn å hekter på en antenne du bare gjemmer under dersjen som nøkeln tilhørende imoboxn(R biln) konstant står i for å"daktivere" sperra.
de 2 ledningene som da erigjen er da til lyset rundt tenningslåset.
på denne måten kan du fortsatt bruke sammen nøkler å lås som før:)


aha.. takk for svar.. fikk med alt sammen, komplett rattstamme med den boksen som du sier, tenningslås, nøkkel, og den rundingen rundt tenningslåsen med kontakt på.. :-) da har jeg noe å fikkle med i helgen :-p

Tore
05/09/11, 10:07
da har jeg noe å fikkle med i helgen :-p

Helgen er over; hvordan gikk dette?

badass240
06/09/11, 17:12
Helgen er over; hvordan gikk dette?

Fikk det til.. nå har jeg en v70R! hehe.. takker for tips :)