PDA

Vis full versjon : Ullen lyd i høyttalere i bakdører 855 - anbefalinger ?



sideburns
31/08/11, 22:54
Siden jeg ikke har erfaring med andre enn min egen 855 vil jeg gjerne høre om andre opplever lyden fra originalhøyttalerne i bakdørene som ullen med lite diskant.

Har ingen ambisjoner med bilstereoen, men vil gjerne ha ren lyd og lurer på om jeg skal forsøke å bytte høyttalerne med samme type eller evt om noen har andre lavbudsjettanbefalinger.

Forøvrig står det en gammel Blaupunkt cd/radio i bilen som jeg synes gir anstendig lyd. Prøvde å bytte den ut med en nyere Sony CDX-GT220 som jeg hadde liggende siden sistnevnte har mulighet for mp3 & aux, men Sony spilleren er en lidelse å høre på - har ikke greid å få samme bass og mellomtoner eller hva det heter. Skulle gjerne hatt en spiller med mulighet for usbtilkobling til ekstern harddisk e.l - og vil gjerne høre det om noen har anbefalinger til billige og gode løsninger. Ser at noen snakker varmt om Volvo cd/radio men er det noen av disse som spiller mp3 og har aux inngang ?

850GLTsilver
01/09/11, 18:33
Disse har en noe ullen lyd ja. Så legg gjerne litt penger i noen bra høyttalere.
Av bra billige spillere? Hva er billig? Du får ofte akkurat hva du betaler for, men ikke alltid. Er alt for mye overprisede "merkeprodukter" på markedet.
Enkelte av billigmerkene har overrasket meg med å faktisk ha meget god lyd og mange facitileter, USB, spiller av alle typer CDer, AU_X-innganger med mere. Det eneste jeg har funnet som går igjen på nesten alle billigradioer, er dårlig radio på en eller flere måter. RDS-systemet i de er ofte av en eldre variant, som ofte ikke fungerer godt nok. Følsomheten på mange er direkte elendig, og slikt. Men akkurat det betyr mindre for de av oss som heller spiller musikk på disse spillerne, noe de fleste gjør helt greit.

Når du nevner Sony så gremmes jeg selv over en radio som jeg har her. Husker ikke modellbetegnelsen, men den har slik "X-plod" stilling for bassen som lager voldsomt til buldring og svært dårlig lyd ellers. Skulle ikke undre meg om det gjelder flere modeller derfra. Er vel ikke noen av de radioene til vår modellserie som har usb eller aux-inngang. Men det finnes en del forslag til ombygging for å få til AUX i allefall. Se under tips og triks.

Lykke til.