PDA

Vis full versjon : Hjulnav



neris
31/08/11, 21:07
Fikk bilen tilbake fra girkasseskift i går.


Dem hadde avdekket at en bolt til felgen var løs. Alle gjengene i navet var borte....

Må byttes, og fikk pris på ca 5000,-. Delen kostet ca 2500.-.

Hvilket delenr er dette? Kan dette kjøpes rimeligere på nettet? og mye arbeid med å skifte dette?


Takk for svar!

HansM
31/08/11, 21:36
Fikk bilen tilbake fra girkasseskift i går.


Dem hadde avdekket at en bolt til felgen var løs. Alle gjengene i navet var borte....

Må byttes, og fikk pris på ca 5000,-. Delen kostet ca 2500.-.

Hvilket delenr er dette? Kan dette kjøpes rimeligere på nettet? og mye arbeid med å skifte dette?


Takk for svar!
Sjekk her

Fram
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21280287

Bak
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25507795

lilleulv
01/09/11, 06:36
koster vell ca 650 for et lager framme på biltema,, kvaliteten på disse har vert en del omdiskutert, men jeg har ikke noe negativ erfaring med hjullager derfra, har 25000km på mitt, å alt er som det skal,, holder det bare 90-100000, så gjøre det ikke noe, da det er meget enkelt å bytte, å billig,,,

aarnes
01/09/11, 10:03
tar deg ca 1time å bytte selv. så det hadde jeg ikke tvilt på engang!

gaupe
01/09/11, 11:22
tar deg ca 1time å bytte selv. så det hadde jeg ikke tvilt på engang!

Eller dagesvis når det sit skikkeleg fast :(

lilleulv
01/09/11, 14:42
bare du som hadde for lita slegge :D var en meget enkel jobb på min 01 v70 :)

gaupe
01/09/11, 14:54
bare du som hadde for lita slegge :D var en meget enkel jobb på min 01 v70 :)

Det var nok det, sikkert lurt å utstyre seg med ein glidehammer også.

lilleulv
01/09/11, 14:58
finnes veldig mye fint utstyr til sånne jobber ja :) mye bra på biltema til en ok penge, som sikkert holder til å bytte noen hjullager :)

neris
01/09/11, 14:58
Der var nytt bestilt fra scstyling.no

Funker sikkert lenge nok.

Har hatt flere volvoer. Men den jeg har nå er møkkabil. Mye feil. Fikk som sagt ny girkasse for få dager siden. Noe galt med den også! feil på feil med denne bilen. Blir nok antakelig å bytte merke neste gang det blir ny bil!

neris
01/09/11, 15:05
koster vell ca 650 for et lager framme på biltema,, kvaliteten på disse har vert en del omdiskutert, men jeg har ikke noe negativ erfaring med hjullager derfra, har 25000km på mitt, å alt er som det skal,, holder det bare 90-100000, så gjøre det ikke noe, da det er meget enkelt å bytte, å billig,,,

Sponsor til turbokarlsen? hvor er du fra?

lilleulv
01/09/11, 20:08
litt opp.. litt bort, å akkurat der :p

neris
06/09/11, 18:54
Hvordan komme enkelt til boltene på baksiden av navet??

hanso
06/09/11, 19:02
Du må nok av med hele spindelen. Ta av caliper, skive og bremseskjold. Skru av ABSsensor, bærekule (Den store i bunn) og endeledd. Skru av de to boltene som fester spindelen til støtdemperen så skal du etter det jeg husker ha spindelen med hjullageret i hånda og klar til bytte.

Jeg tok sjansen på biltemalager på begge sider. Totalt 1300,-. Tvi tvi.

Gule
06/09/11, 20:21
Eg kan no slenge inn mi erfaring med biltema-lager og :)
Skifta til nytt lager i Mars i år, og fekk i Mai (175 mil etter) igjen lagerstøy på det nye navet. Dro direkte til Biltema og kjøpte eit nytt, skifta, men dette var produksjonsfeil (slakke i) og kunne då sjølvsagt ikkje brukast... Dro så til Bilia og fekk tak i eit originalt nav, skifta - problem solved.

Når eg då dro tilbake med nava til Biltema fekk eg jo pengane igjen (hadde heldigvis tatt vare på kvitteringane) - null stress sånn sett, men e litt skeptisk til om eg kjem til å kjøpe nav derfrå igjen, men tida vil vise.

Skjøna jo at eg har vore uheldig, sidan andre her ikkje har hatt problemer med tilsvarande lager frå Biltema, menmen...