PDA

Vis full versjon : Dekk dimensjon valg XC60



Per-erik
31/08/11, 19:40
Hei,
Siden det er lang leveringstid på XC60 MY12 har jeg valg å kjøpe en bil som min Volvoforhandler har bestilt som demobil.
Bilen er en R-design og antakelig stiv nok for de veiene jeg kjører på i utgangspunktet.

Utfordringen er at de har bestilt bilen med 20" hjul. Jeg er redd for at dette blir for hardt og stumpete. Noen erfaringer på dette?

Forhandleren har sagt at de kan sette på18 MY11 summum hjul, fra en bil de har inne, men dette blir vel litt rart eller?

tar i mot all slags innspill på dette og på forhånd takk :-)

Holern
31/08/11, 20:55
Kan du ikke bare prøve med de som bilen kommer med, og forbeholde deg retten til å få byttet ned en dim om du ikke liker 20"???
Burde vel være en grei deal??

Når det er sagt er vel mindre hjul noe billigere, så det kan jo også være et tema.....??

Per-erik
31/08/11, 21:01
Hei og takk for svar Holern,
Jo forsåvidt var det en god ide. Min bekymring går litt på om de MY11 summum felgene ikke blir "R nok" og jeg på en måte ødelegger utseende på bilden.
Hvis jeg skal ha Cactus i 18" må jeg nok bestille de nå før jeg får prøvd 20"



P-E

jeprex
03/09/11, 17:32
Hei,
Jeg har en XC60 Summum 2012 og har kjørt med 20" meg gode dekk Pirelli Scorpion det var meget behagelig, nå har jeg satt på 22" med Vrederstein og det funker også meget bra må bare ta det rolig av og til.

Det kommer helt ann på hva du bruker bilen til, jeg kjører ca 25,000 km i året på trøndesk vei samt på grus vei til hytta.
Best komfort får du nok med 18" men det blir helt feil for min del!;)

Per Turbo
03/09/11, 17:53
Cratus (R Design felgen) kommer i både 18" og 20". Og det er ikke noe som heter Summum felger, Summum er jo nivået på utstyret i bilen. :) Felger velger du jo etter eget ønske :)

Du vil ikke merke noe spesielt forskjell på komforten på dette, det er "lav" profil og hardt nok uansett. Det du kanskje bør tenke på er at ett nytt sett med dekk når du må bytte ut 20" dekkene med nye, koster ganske mye. Sånn sett er ett sett med 18" dekk rimeligere..

Men at 20" ser best ut levnes det liten tvil om ;)

Link til Volvo felgutvalg for XC60 her (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/XC60/2012/all/all/all/List/styling/wheel)

Per Turbo
03/09/11, 17:55
Hei,
Jeg har en XC60 Summum 2012 og har kjørt med 20" meg gode dekk Pirelli Scorpion det var meget behagelig, nå har jeg satt på 22" med Vrederstein og det funker også meget bra må bare ta det rolig av og til.

Det kommer helt ann på hva du bruker bilen til, jeg kjører ca 25,000 km i året på trøndesk vei samt på grus vei til hytta.
Best komfort får du nok med 18" men det blir helt feil for min del!;)

Er bilen din hvit? Og var du i Austmarka området i sommer, da lå jeg bak deg i så fall :)

Per-erik
03/09/11, 18:11
Takk for alle svar. velger nok 20 tommerne. Bilen er forøvrig akkurat rullet av produksjonslinja og skal være levert før neste månedskifte.

bilen er en hvit D3 R-design med alt utstyr utenom det der blindsone kameraet som ser fremmover. gleder meg voldsomt:-)
Noen som vet av nyere biltester av xc60 og kan linke til de. har funnen noe men alt ser ut til å være av 09-10 modellene.

P-E

Per Turbo
03/09/11, 18:28
Det bør ikke være noe særlige forskjeller på hva de testene sier opp i mot din bil, bilen er så og si uforandret.

Men utrolig lekker bil du kommer til å få deg! :)

jeprex
03/09/11, 22:04
Er bilen din hvit? Og var du i Austmarka området i sommer, da lå jeg bak deg i så fall :)

Hei Per Turbo:)

Bilen min er Saville gray, så det var ikke meg.

Per Turbo
04/09/11, 18:35
MMm.. pen farge det :)

Men da er det avklart!